ادعای یک روزنامه عربی:

کمک امیر قطر از حزب الله!

دو شنبه 5 تیر 1396 - 12:46:51
کمک امیر قطر از حزب الله!

روزنامه الیوم السابع نوشت: امیر قطر از حزب الله برای حفاظت از خانواده اش کمک گرفته است.

پایگاه اینترنتی یوم السابع نوشته است ، به نظر می رسد تمیم بن حمد امیر قطر در پی خشم عربی و قطع رابطه دیپلماتیک چندین کشور عربی با قطر احساس می کند خطرات افزایش یافته است و به همین علت از ترکیه و ایران برای حفاظت از خانواده اش درخواست کرده و از آنها خواسته است به دوحه نیرو اعزام کنند. وی همچنین از حزب الله لبنان درخواست کمک کرده و به آنها اجازه داده است بدون ویزا وارد قطر شوند تا از اعضای خانواده سلطنتی حفاظت کنند.
یسری الأسیوطی عضو کمیته حقوق بشر مجلس مصر گفته است اجازه تمیم بن حمد به اعضای حزب الله برای ورود به دوحه بدن اخذ ویزا برای حفاظت از وی و خانواده اش نشان می دهد که وی احساس می کند خطرات افزایش یافته است. او باید از قدرت کناره گیری کند زیرا راه دیگری ندارد! تمیم میلیاردها دلار صرف حفاظت از کاخ سلطنتی خود می کند.
از سوی دیگر هشام النجار کارشناس امور اسلامی گفته است: قطر سعی دارد از بحران موجود در میان کشورهای خلیج [فارس] و کشورهای عربی با ترکیه و ایران بهره برداری کند و این همان رفتاری است که جماعت اخوان المسلمین داشت. براین اساس می توان پیش بینی کرد که سرنوشت تمیم به مانند مرسی و گروهش در مصر خواهد بود. اردوغان نیز بخشی از مشکل و عامل آن است.
طارق البشبیشی از رهبران سابق جماعت اخوان المسلمین نیز در همین چارچوب گفت: پس از قطع روابط دیپلماتیک چند کشور عربی با دوحه، اکنون تمیم برای حفاظت از خاندان سلطنتی قطر حاضر است با هر کس یا هر گروهی متحد شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


دو شنبه 5 تیر 1396 - 12:39:22

دسته بندی :