مرکز حقوق و آزادی ها خبر داد: شکنجه مردم عادی مصر در مراکز نظامی

یک شنبه 4 تیر 1396 - 13:49:58
مرکز حقوق و آزادی ها خبر داد: شکنجه مردم عادی مصر در مراکز نظامی

مرکز عربی – آفریقائی «حقوق و آزادی ها» در مصر از تداوم ربودن، شکنجه و قتل مخالفان سیاسی در این کشور خبر داد.


به گزارش مرکز عربی – آفریقائی « حقوق و آزادی ها » که یک مرکز غیردولتی در مصر است، اعلام کرد، چهارمین مخالف سیاسی در مصر در کمتر از 2 ماه گذشته ربوده و کشته شد، زیرا نظامیان و لباس شخصی های پلیس این کشور همچنان مخالفان سیاسی را از محل کار یا خانه هایشان می ربایند و می کُشند سپس ادعا می کنند که آنها در درگیری های مسلحانه کشته شده اند.

این مرکز حقوقی دربیانیه ای به نظام حاکم درباره ترور مخالفان سیاسی و مردم بی دفاع هشدار داد و افزود، قتل مخالفان سیاسی و مردم بی دفاع نقض آشکار حقوق بشر و بیانگر گرفتار شدن مصردر یک فاجعه حقوقی است.

کمیسیون حقوق و آزادی های مصر هم به مناسبت نزدیکی روز جهانی «حمایت از قربانیان شکنجه» که مصادف با روز 26 ژوئن است، اعلام کرد: مردم عادی در پایگاه نظامی «الجلاء» در استان اسماعیلیه شکنجه می شوند.

کمیسیون حقوق و آزادی ها در گزارشی با عنوان «پایگاه نظامی الجلاء کشتارگاه و زندان ربوده شدگان »اعلام کرد: زندان های نظامی که در مصراحداث شده، از همان ابتدا محل حبس مردم عادی بوده است.

در این گزارش آمده است، بیش از یک هزار شهروند عادی بین سال های 2014 و 2016 در زندان های مخفی پایگاه نظامی الجلاء به روش های مختلف شکنجه شده اند.

کمیسیون حقوق و آزادی ها همچنین در گزارش سه ماهۀ اول سال 2017 خود با عنوان «آدم ربائی را متوقف کنید » اعلام کرده بود که 107 نفر از روز اول ژانویه تا اوخر مارس 2017 ناپدید شده اند.

از زمان برکناری محمد مرسی از سوی نظامیان به سرکردگی عبدالفتاح السیسی در در سال 2013، ۲۲ هزار فعال سیاسی توسط ارتش و نیروهای امنیتی مصر بازداشت و صدها نفر به اعدام محکوم شده‌اند.
منبع خبری: پارس تودی
 


یک شنبه 4 تیر 1396 - 13:49:50