آخرین سفیر آمریکا در سوریه:

اشتباه کردیم.. بازی تمام شد

شنبه 3 تیر 1396 - 10:21:25
اشتباه کردیم.. بازی تمام شد

آخرین سفیر واشنگتن در دمشق، شش سال پس از بحران از رؤیاهای تعبیر نشده واشنگتن در سوریه می‌گوید و تأکید می‌کند که «اشتباه کردیم»... «هلال ایران در شرق سوریه شکست نخواهد خورد» و همانطور که آمریکا مجبور شد از لبنان و عراق خارج شود، مجبور می‌شود از سوریه هم خارج شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رابرت فورد» آخرین سفیر واشنگتن در دمشق تأکید دارد که کُردهای سوریه نباید به آمریکا اطمینان کنند؛ زیرا واشنگتن آنها را رها می‌کند.

فورد در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» تصریح کرد که جمهوی اسلامی ایران، آمریکایی‌ها را مجبور خواهد کرد که از شرق سوریه عقب‌نشینی کنند؛ همان گونه از بیروت در سال 1983 عقب‌نشینی کردند.

وی با بیان این مطلب افزود: «کُردها هزینه گزافی به خاطر اطمینان به آمریکاییها خواهند داد... ارتش آمریکا در برابر نظام سوریه و ترکیه از آنها دفاع نخواهد کرد... آنچه ما با کُردها انجام میدهیم، غیر اخلاقی و یک اشتباه سیاسی است».

این مسئول آمریکایی با تأکید بر اینکه آمریکا از کُردها فقط برای آزادسازی رقه استفاده میکند، تأکید کرد: «آمریکاییها طی سالهای طولانی در دوران صدام (دیکتاتور معدوم عراق) از کُردها استفاده کردند. آیا فکر میکنید که آمریکاییها با اتحاد دموکرات و یگانهای مدافع خلق [کُرد] به گونه ای متفاوت با رفتاری که هنری کسینجر با کُردهای عراق داشت (آنان را رها کرد)، رفتار خواهند کرد. مسئولان آمریکایی این را به من گفته‌اند».

فورد با اشاره به اینکه ارتش آمری


دو شنبه 29 خرداد 1396 - 14:17:20

دسته بندی :