تجمع حامیان شیخ عیسی قاسم آغاز شد / بحرین در آستانه انقلابی دیگر

شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 14:8:38

تنها پس از چند ساعت از فراخوان علمای بحرین برای بسیج مردمی در سراسر کشور در حالیکه یک روز به  اعلام حکم شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین مانده است، صدها نفر از مردم این کشور در میدان الفداء در منطقه الدراز  تجمع خود را آغاز کردند.

شهروندان بحرینی با تجمع در میدان الفداء در منطقه الدراز واقع در منامه بر آمادگی خود برای دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم مرجع عالیقدر شیعیان این کشور تاکید کردند.

علمای بحرین روزهای گذشته با صدور بیانیه‌هایی از مردم خواسته بودند که برای دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بسیج شوند و در سراسر کشور آماده باشند. در این بیانیه‌ها بر ضرورت دفاع از شیخ عیسی قاسم تا لحظه مرگ تاکید شده است.

فردا هفدهم اردیبهشت روز قرائت حکم آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اعلام شده است.

رژیم آل خلیفه 31 خرداد با متهم کردن آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به "خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت فرقه‌ای"  از لغو تابعیت وی خبر داد.

شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین پس از تاسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

در این میان با اعلام بسیج عمومی در بحرین برای حمایت از شیخ عیسی قاسم، تصاویر منتشر شده از رسانه های مدافع انقلابیون بحرینی نشان از ورود لشکری از اشغالگران سعودی دارد.

سال 2011 که انقلاب بحرین آغاز شد، رژیم آل خلیفه با کمک گرفتن از اشغالگران سعودی، اماراتی و مزدوران خارجی، انقلابیون را به خاک و خون کشید و سپس دوران سرکوب انقلابیون و مدافعان حقوق بشر آغاز شد.


شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 14:8:36

دسته بندی :