به جای کمک به مردم یمن، جنگ را متوقف کنید

شنبه 9 اردیبهشت 1396 - 13:4:29
به جای کمک به مردم یمن، جنگ را متوقف کنید

رأي اليوم نوشت: به جاي کمک به ملت يمن، جنگ و محاصره اين کشور را متوقف کنيد، آنها خود قادر به حل مشکلاتشان خواهند بود.

پایگاه اینترنتی روزنامه رأي اليوم در سرمقاله امروز خود نوشت: يمن را نابود مي کنند... کودکان يمني را به قتل مي رسانند... دو سوم جمعيت اين کشور را با قحطي مواجه مي سازند... آنگاه در ژنو پول خردهايشان را به يمن اختصاص مي دهند... اگر انسانيتي در شما وجود دارد جنگ را متوقف و محاصره اين کشور را لغو کنيد... ديگر اشک تمساح کسي را نمي فريبيد.

در اين مقاله آمده است: کنفرانس دو روزه اي که سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرد تا به جمع آوري کمک هاي بشردوستانه براي يمن بپردازد (دو ميليارد دلار فقط براي امسال مورد نياز است) نشان داد که اکثر کشورهاي عربي که در جنگ يمن مشارکت دارند خصوصاً کشورهاي ثروتمند عربي بويي از انسانيت نبرده اند.

عربستان سعودي که دهها ميليارد صرف خريداري سلاح هاي جديد و مهمات مي کند تا از آن براي کشتار مردم يمن استفاده کند فقط 150 ميليون دلار کمک کرده است. ميزان کمک کويت نيز يکصد ميليون دلار است. البته هنوز منتظريم تا از ميزان کمک هاي ديگر کشورهاي عربي حوزه خليج فارس مطلع شويم.

آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد در سخنراني افتتاحيه اين نشست گفت: 19 ميليون نفر در يمن که معادل دو سوم جمعيت اين کشور است در معرض قحطي قرار دارند و دستکم سه ميليون کودک از سوء تغذيه رنج مي برند و در هر ده دقيقه دو کودک يمني جان خود را از دست مي دهند.

استيون اوبراين معاون امور بشردوستانه دبير کل سازمان ملل متحد نيز گفت: جنگ در يمن به سرعت به بدترين فاجعه انساني در جهان تبديل شده است. ملت يمن در محاصره قرار دارد و بايد نجات يابد. بايد براي آنها کمک جمع آوري شود.

سخنگويان سازمان ملل متحد از جمله گوترش مطلقاً از علت وقوع اين فاجعه انساني و قحطي زدگي ملت يمن و کشتار کودکان اين کشور که تجاوزات دو ساله ائتلاف عربي تحت رياست عربستان سعودي است سخن نمي گويند.

نيروي هوائي سعودي که بزرگترين نيرو در عمليات طوفان قاطعيت به شمار مي رود، مردم يمن را در مراسم هاي عروسي و ترحيم و همچنين مدارس و بيمارستانهاي آنها را هر روز بمباران مي کند. اکثر مجروحان به علت نبود بيمارستان جان مي بازند و اگر بيمارستاني پيدا شود پزشک و دارو در آن وجود ندارد. مواردي که براي درمان بايد به خارج از کشور منتقل شوند نيز با ممنوعيت سفر مواجه هستند، زيرا اکثر فرودگاههاي يمن از جمله فرودگاه صنعا به سبب محاصره توسط عربستان، بسته است.

کساني که مي خواهند به ملت يمن کمک کنند فقط بايد بمباران و ويرانگري اين کشور و محاصره آن را متوقف کنند و اجازه دهند تا ملت يمن خود به دور از مداخلات نظامي مشکلاتشان را حل کنند.

اگر ذره اي انسانيت در وجود شما هست جنگ يمن را متوقف کنيد و به محاصره اين کشور پايان دهيد. البته کمک ناچيز به يمن نشان مي دهد که شما کاملاً برعکس عمل مي کنيد. کساني که يمن را ويران کردند و هزاران نفر را به قتل رسانده اند بايد روزي به عنوان جنايتکار جنگي مجازات شوند و هزينه جناياتشان را به طور کامل بپردازند.


شنبه 9 اردیبهشت 1396 - 13:4:18

دسته بندی :