تلاوت مشترک قاریان شیعه و سنی با هدف آزادی قدس

دو شنبه 4 اردیبهشت 1396 - 13:53:55

الکوثرفارسی: "فلاح زلیف عطیه" قاری شیعه عراقی همراه با " آلیع آسانی " قاری اهل سنت از کشور مقدونیه در اقدامی جالب مقابل تصویری از مسجدالاقصی نشستند و آیه اول سوره اسراء را تلاوت کردند.

این دو قاری بین المللی تصریح کردند که این کار را با هدف همراهی مذاهب اسلامی برای آزادی قدس و نابودی رژیم اشغالگر قدس انجام داده‌اند.

"سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ" آیه اول سوریه مبارکه اسرا است.

 (ترجمه فارسی ) منزه است آن خدايى كه بنده‏ اش را شبانگاهى از مسجد الحرام به سوى مسجد الاقصى كه پيرامون آن را بركت داده‏ ايم سير داد تا از نشانه‏ هاى خود به او بنمايانيم كه او همان شنواى بيناست.

این آیه اشاره به معراج حضرت رسول دارد.

این آیه درباره مراتب سیر دادن رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم نازل شده است و این سیر از مکه رخ داده در موقعى که نماز مغرب را پیامبر در مسجدالحرام خواند سپس در همان شب خداوند او را سیر داد و بعد برگردانید و نماز صبح را در مسجدالحرام خواند و سیر دادن مزبور به طرف بیت المقدس بوده و قرآن هم ناطق صریح آنست.

 


دو شنبه 4 اردیبهشت 1396 - 13:53:38

عکسهای بیشتر :