پیروزی نهایی «مقاومت» نیازمند چه کلید واژه هایی است؟

جمعه 4 آبان 1403 - 17:0:0
پیروزی نهایی «مقاومت» نیازمند چه کلید واژه هایی است؟

اختلافات مرزی یکی از مهم‌ترین چالش‌های میان  لبنان و رژیم صهیونیستی بوده است. در جنگ پیش‌رو، یکی از بارزترین اهداف صهیونیست‌ها در ادامه دادن جنگ، تحمیل تغییرات مرزی به بیروت و در صورت امکان اشغال بخشی از نوار مرزی این کشور عربی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند هدفشان از جنگ، بازگرداندن ساکنان شمالی سرزمین‌های اشغالی به خانه‌هایشان و اجرایی کردن مفاد قطعنامه 1701 سازمان ملل متحد در سال 2006 است.

تضغیف حزب‌الله در سپهر سیاسی لبنان شاید مهم‌ترین هدف رژیم صهیونیستی در حمله به جبهه شمالی باشد. قبل از آنکه جنگ به صورت علنی میان دو طرف شکل بگیرد، صهیونیست‌ها به فرماندهان ارشد حزب‌الله حمله کردند. 

بیشتــر بدانیــد:

 پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سیدهاشم صفی‌الدین

زندگی «سرکرده آوارگان‌» در «تونل اتمی» پس از شلیک پهپادهای حزب الله

با فرسایشی شدن جنگ، میزان خسارت های وارد شده به دشمن بیش از پیش روند صعودی به خود می‌گیرد. جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی تا امروز به آوارگی یک سوم مردم لبنان منجر شده و حملات مکرر حزب‌الله به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، برقراری امنیت داخلی در رژیم صهیونیستی را مختل کرده است. نکته قابل تأمل آنکه اهداف از پیش تعیین شده از سوی رژیم صهیونیستی، تنها ملاحظات یک‌طرفه را در نظر می‌گیرد. 

آنها با طولانی‌تر کردن نبرد به دنبال کسب دستاوردهای بیشتر تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند. به تازگی مقام های غربی دیگر مانند گذشته حاضر به دفاع از اقدامات رژیم صهیونیستی نیستند و خواستار اجرای تحریم‌های تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی شدند. بنابراین دستیابی به پیروزی واقعی در جنگ با رژیم اشغالگر قدس نیازمند اجرا شدن سه هدف کلیدی در جریان نبرد است؛

  • نخست، پیروزی در برابر افکار عمومی در داخل مرز و خارج از آن
  • دوم، به رسمیت نشناختن طرف متجاوز 
  • سوم، مشروع و قابل دفاع بودن اهداف جنگی تعیین شده که می‌تواند آسیب جدی به هیمنه رژیم صهیونیستی وارد کند. 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 4 آبان 1403 - 15:50:50