شهید «صفی الدین» مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»

جمعه 4 آبان 1403 - 15:0:0
شهید «صفی الدین» مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ»

با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سید هاشم صفی الدین، اظهار کرد: او دست پروده مکتب اسلام محمدی و اهل بیت علیهم السلام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «صالح ابوعزة» پژوهشگر سیاسی و کارشناس مسائل فلسطین از بیروت، در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر گفت: اگر بخواهم درباره شخصیت شهید سیدهاشم صفی الدین رحمه الله صحبت کنم، او شخصیتی بود که صلابت و رحمت و نیکی را در هم آمیخته بود، او نواده ای از نوادگان پیامبر اکرم ص بود.

از پیامبر ما حضرت ختمی مرتبیت محمد (ص) تا علی بن ابیطالب (ع) و امام حسن و امام حسین (ع) و اولادشان تا روز قیامت، رحمت و صلابت در هم آمیخته است. او که از فرزندان فاتح خیبر است، در مقابل دشمن با صلابت بود.

بیشتــر بدانیــد:

پیام های مهم نشست خبری مسؤول رسانه‌ای حزب‌الله

کارشناس لبنانی: جنوب لبنان، گورستانی برای دشمن صهیونی خواهد شد

وی افزود: وقتی از امیرالمومنین علی علیه السلام صحبت می کنیم از شجاعت در فتح خیبر تا مهربانی و عطوفت همگی در یک ضخیت به کمال مطلق قابل مشاهده است. مثلا زمانی که حضرت علی علیه السلام دختر رسول خدا فاطمه را دفن کرد، کمرش شکست اما سر تعظیم در مقابل دشمنان فرود نیاورد. این فرهنگ خاندان اهل بیت عصمت وطهارت است که نسل به نسل به نوادگان آن بزرگواران منتقل می شود.  چراغ هدایت امت اسلام و کشتی نجات همچنان خاندان رسول الله ص هستند. 


این پژوهشگر سیاسی ادامه داد: اخلاق شهید سید هاشم صفی الدین نیز حسینی و علوی بود. از پایبندی او به کتاب خدا و اهل بیت تا اقتدار و صلابت در مقابل دشمنان. اینان حافظان کتاب خدا و سنت و میراث رسول خدا (ص) هستند. وی مصداق این آیه شریفه است که می فرماید: «أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ».


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 4 آبان 1403 - 14:18:51