«بی-2» نماد قدرت ارتش امریکا، صید موشک های مقاومت یمن

یک شنبه 29 مهر 1403 - 15:0:0
«بی-2» نماد قدرت ارتش امریکا، صید موشک های مقاومت یمن

«شبح بی-2»؛ آخرین تیر در کمان آمریکا برابر انصارالله بود؛ اما توسل آمریکا به استفاده از بمب‌افکن استراتژیک «بی 2» نه تنها محور مقاومت را به عقب‌نشینی در دفاع از مردم غزه و لبنان وادار نخواهد کرد بلکه با تشدید تنشها، حتی اشباح هوایی آمریکا هم از موشکهای مقاومت در امان نخواهند ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  همزمان با تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه، آمریکا نیز در حمایت از متحد خود دامنه حملاتش به یمن را گسترش داده است.

در این رابطه، شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از برخی مسئولان آمریکایی گزارش داد که آمریکا پنجشنبه‌شب برای نخستین بار از بمب‌افکن‌های «بی ۲ اسپریت» برای بمباران مواضع انصارالله استفاده کرده است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) اعلام کرد که جنگنده‌های متجاوز آمریکایی و انگلیسی در سه نوبت مناطقی از صنعا، پایتخت یمن را بمباران کردند.

بیشتــر بدانیــد:

خلق دو «طوفان الاقصی» با یک «یحیی السنوار»

همگان، رزم عاشقانه مبارز دلاور حماس را ستودند

به گفته المقداشی، «آمریکا به راحتی می‌توانست با جنگنده اف-16 حملات به یمن را انجام دهد اما استفاده از بمب‌افکن بی 2، نمایش حساب شده برای نشان دادن برتری تکنولوژیک ارتش آمریکا در منطقه بود».

ادعایی که تناسبی با شرایط میدانی جنگ ندارد.

مشخصات بمب‌افکن بی 2

نورثروپ گرومن «بی-۲ اسپیریت» که با نام بمب‌افکن و شبح نیز شناخته می‌شود، یک بمب‌افکن استراتژیک سنگین دارای فناوری رادارگریز با دید کم است که برای نفوذ به پدافند ضد هوایی متراکم طراحی شده است.

این بمب‌افکن می‌تواند هم سلاح‌های متعارف و هم سلاح‌های هسته‌ای گرمایی، مانند بمب‌های هسته‌ای ام کی ۸۲  با هدایت جی پی اس ۸۰ پوند (۲۳۰ کیلوگرم) یا شانزده بمب هسته‌ای ۲۴۰۰ پوندی (۱۱۰۰ کیلوگرم) بی۸۳ را پرتاب کند.

قدرت‌نمایی یا نشانه ضعف 

حمله هوایی جدید آمریکا به یمن درحالی است که این کشور از ژانویه (دی ماه 2023) با تشکیل ائتلاف دریایی، حضور نظامی خود را در آب‌های منطقه دریای سرخ و مشرف به مناطق تحت کنترل انصارالله افزایش داده است و با تمام قدرت برای متوقف کردن عملیات‌های دریایی و هوایی انصارالله علیه منافع رژیم صهیونیستی مستقیماً وارد میدان شد،

بی‌2 پوششی برای درماندگی آمریکا

حملات آمریکا با استفاده از بی 2، نه تنها هشداری برای ایران و محور مقاومت نیست بلکه برای فرار از گردابی است که رژیم اشغالگر و واشنگتن به راه انداخته‌اند، زیرا توقف عبور و مرور کشتی‌های صهیونیستی و غربی از آبراه دریای سرخ، در بلندمدت برای تجارت جهانی مشکل‌آفرین خواهد شد. به همین خاطر دولتمردان کاخ سفید که نتوانسته‌اند از طریق حملات صنعا را متوقف کنند، دست به دامن انصارالله شده‌اند تا از این وضعیت رهایی یابند...


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 29 مهر 1403 - 15:25:14