عراقچی در عمان: ایران برای هر سناریویی آمادگی کامل دارد

دو شنبه 23 مهر 1403 - 13:50:21

وزیر امور خارجه کشورمان با ورود به مسقط با همتای عمانی خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در ادامه سفر‌های منطقه‌ای خود به منظور رایزنی‌های دیپلماتیک برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به مسقط پایتخت کشور عمان سفر کرده است، بلافاصله پس از ورود به این کشور، با سید بدر البوسعیدی وزیر امورخارجه سلطنت عمان دیدار و گفتگو کرد.

درهمین ارتباط: ادامه دیپلماسی منطقه‌ای در بغداد؛ دیدار عراقچي با مقامات عراق

عراقچی بعداز این دیدار به خبرنگاران گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان مبتنی بر دوستی، احترام متقابل و همکاری مشترک در بسیاری از موضوعات است که دو کشور دوست را به هم نزدیک می کند.
وی افزود: دیدار و گفتگوی امروز با  سید بدر بن حمد البوسعیدی وزیر امور خارجه در مسقط مثمر ثمر بود. عمان نقش مهمی در حل و فصل بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی ایفا می کند.
عراقچی با بیان اینکه منطقه در حال تجربه وضعیت هشدار است و ممکن است در آستانه درگیری های گسترده قرار گیرد، تاکید کرد: ایران برای هر سناریویی آمادگی کامل دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این حال گفت: دیپلماسی تنها راه پیشگیری از بحران‌های بزرگ در منطقه و پرهیز از تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها است.
سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، طی روز‌های گذشته در سفربه لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق و عمان با پیامی واضح برای منطقه و جهان، ضمن رایزنی دیپلماتیک در موضوع توقف جنایات رژیم صهیونیستی، آمادگی کشورمان برای هر دو مسیر صلح و جنگ را اعلام کرد


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


دو شنبه 23 مهر 1403 - 13:49:28