اولین سالگرد طوفان الاقصی و آماده باش رژیم صهیونیستی

یک شنبه 15 مهر 1403 - 14:0:0
اولین سالگرد طوفان الاقصی و آماده باش رژیم صهیونیستی

وضعیت آماده باش در سراسر اسرائیل در اولین سالگرد طوفان الاقصیبه اعلام شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات امنیتی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای ارتش به مناسبت سالگرد اولین سالگرد «طوفان الاقصی» که توسط جنبش حماس در هفت اکتبر ۲۰۲۳ علیه شهرک‌های “غلاف غزه” آغاز شد، در سراسر اراضی اشغالی در حالت آماده باش قرار گرفتند. اسرائیل همزمان تأکید کرد که به حمله موشکی ایران نیز پاسخ خواهد داد.

وبگاه عرب ۴۸ نوشت: «در حالی که ۲۴ ساعت تا سالگرد حمله بی‌سابقه حماس به شهرک‌های غزه و شهرهای جنوبی اسرائیل باقی مانده است، اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل، اظهار داشت که زخم‌های این حمله هنوز التیام نیافته است. وی در عین حال تاکید کرد که ایران و “نیروهای تحت امر آن” تهدیدی دائمی برای این کشور محسوب می‌شوند».

نیروهای امنیتی اسرائیل در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، حدود ۵ هزار پلیس در قلب شهرهای اسرائیلی مستقر شده‌اند تا از وقوع حملات احتمالی و عملیات مسلحانه جلوگیری کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: “ایران دو بار صدها موشک به خاک و شهرهای ما شلیک کرده است. وظیفه و حق اسرائیل است که از خود دفاع کند و به این حملات پاسخ دهد و ما این کار را انجام خواهیم داد.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز شب گذشته اعلام کرد که نیروهای این رژیم در حالت آماده باش قرار دارند.

رئیس اسرائیل در پیامی به یهودیان سراسر جهان، درباره تهدید دائمی ایران و نیروهای تروریستی تحت امر آن به این کشور هشدار داده و گفت: کینه آنها را کور کرده است و آنها مصمم به نابودی تنها کشور یهودی و منحصر به فرد ما هستند.

از سوی دیگر، یک مقام نظامی اسرائیلی اعلام کرد که اسرائیل در حال آمادگی برای پاسخ به حمله رورز سه‌شنبه ایران به این کشور است. این حمله در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، در تاریخ ۳۱ جولای و همچنین ترور حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که در حمله هوایی اسرائیل در ۲۷ سپتامبر در حومه جنوبی بیروت، به همراه یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، به شهادت رسید، صورت گرفت.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 15 مهر 1403 - 11:26:27