هفته فرهنگی حافظ با تئاتر "لسان‌الغیب" آغاز شد

شنبه 14 مهر 1403 - 13:18:50
هفته فرهنگی حافظ با تئاتر "لسان‌الغیب"  آغاز شد

برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ دیروز با تئاتر "لسان‌الغیب" در آرامگاه حافظ آغاز شد و تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  تئاتر لسان‌الغیب تا روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه هر شب در ۲ نوبت ۲۰ و ۲۲ در محوطه حافظیه اجرا می‌شود و بلیت فروشی برای تماشای این تئاتر در سایت irantic.com آغاز شده است.
نمایش لسان الغیب پس از ۲۳ سال و با بازنویسی استاد محمود شالویی دوباره در آرامگاه حافظ با بازیگری و کارگردانی محمدحاتمی اجرا می‌شود و آهنگ‌سازی این اثر به عهده حامد ابراهیمی و خواننده آن حمید ترکاشوند است، حسن جودکی مجری طرح آن است و بازیگران تراز اول کشوری در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
همچنین ۱۶ مهر ماه  از بازی "رندو" در آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود؛ این بازی نوعی کارت بازی است که کودکان را با اشعار و اندیشه‌های حافظ شیرازی آشنا می‌کند. صبح شانزدهم مهرماه نیز سالن غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان تجلیل و قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندانی خواهد بود که سال گذشته درجه هنری دریافت کرده‌اند.
در ادامه هفته فرهنگی حافظ،  آلبوم «خلوت نشین» با اجرای علی زند وکیلی، محمد رضازاده، محمد ذاکر حسین، مهدی بذرافشان و امیر زارع ۱۷ مهرماه در جوار آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود.
۱۹ مهرماه هم بعد از گلباران  آرامگاه حافظ ، آیین اصلی ویژه یاد روز حافظ با حضور مسئولین کشوری و استانی ساعت ۱۹ این روز در جوار آرامگاه لسان‌الغیب برگزار می‌شود.
همزمان با روز حافظ هفت سخنرانی با موضوع "حافظ در گستره جغرافیایی ایران"  نیز در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 14 مهر 1403 - 13:18:32