ادامه محکومیت تجاوزات رژیم اسرائیل به لبنان 

چهار شنبه 4 مهر 1403 - 15:0:0

کشورهای منطقه و جامعه بین المللی ضمن محکوم کردن شدید حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان که تاکنون صدها شهید و مجروح برجای گذاشته است، نسبت به گسترش درگیری‌ها در منطقه هشدار می‌دهند.

ویژه - الکوثر:  گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر حاکیست،  دولت عراق با محکوم کردن حملات رژیم اشغالگر به خاک لبنان، خواستار برگزاری نشست اضطراری کشورهای عربی و اسلامی با هدف تلاش‌های مشترک برای توقف تجاوزات دشمن صهیونیستی شد.
وزارت خارجه عربستان نیز ضمن هشدار درخصوص گسترش  تنش ها و خشونت ها در منطقه، تاکید کرد: تحولات جاری لبنان را با نگرانی شدید دنبال می کند.
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن هم  بر حمایت مطلق کشورش از  امنیت و تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان تاکید کرد و گفت: برای  امنیت شهروندان لبنانی در جنگ رژیم اسرائیل تلاش می کنیم.
همچنین قطر، تجاوزات رژیم اشغالگر قدس ضد لبنان را که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها نفر شده است، محکوم کرد و نسبت به گسترش دایره خشونت در منطقه هشدار داد.
امارات نیز با ابراز نگرانی از حملات وحشیانه اسرائیل به لبنان ، تاکید کرد تشدید تنش ها ، امنیت و ثبات منطقه را متزلزل خواهد کرد.
درآنسوی جهان،  دولت ونزوئلا هم تجاوزات رژیم صهیونیستی را ضد لبنان و غزه  محکوم و خاطرنشان کرد که ادامه تجاوزات وحشیانه در «غرب آسیا» از طریق حملات مستمر تروریستی علیه جمعیت غیرنظامی و شهرها، نشان‌دهنده نیات سیاه اسرائیل برای تحریک مرحله خطرناک رویارویی با لبنان و سایر کشورهای جهان است. 
وزارت امور خارجه چین نیز به نوبه خود بر حمایت قوی پکن از لبنان در حفظ حاکمیت و امنیت این کشور تاکید کرد.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفت که تشدید تنش در لبنان خطرناک و به شدت نگران کننده است. 
همچنین فرانسه خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در مورد لبنان شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 4 مهر 1403 - 14:2:59