شهید ابراهیم عقیل فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان که بود؟

یک شنبه 1 مهر 1403 - 13:0:0

دکتر عبدالملک عیسی استاد جامعه شناسی سیاسی و کارشناس از یمن در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به شهادت ابراهیم عقیل، از فرماندهان نظامی بارز جنبش حزب‌الله گفت: شهادت رهبر و فرمانده جهادی «ابراهیم عقیل» اتفاقی تاکتیکی و موضوعی راهبردی و بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم عقیل ملقب به «حاج تحسین» از فرماندهان نظامی بارز جنبش حزب‌الله بود. از وی به‌عنوان مرد شماره دو حزب‌الله پس از شهادت «فؤاد شکر»، همچنین فرمانده نیروی «رضوان»، نیروی نخبه این حزب و رئیس دایره عملیات نظامی ویژه حزب‌الله یاد می‌کنند.

دکتر عبدالملک عیسی استاد جامعه شناسی سیاسی و کارشناس از یمن در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: هدف قرار دادن فرمانده و رهبر جهادی «ابراهیم عقیل» یک اتفاق تاکتیکی است، اما موضوع راهبردی و بسیار مهمی برای دشمن به شمار می رود؛ در حقیقت هدف نهایی مقاومت اسلامی لبنان است. زیرا مقاومت اسلامی در لبنان اجازه نمی دهد شهرک نشینان اسرائیلی به شمال فلسطین اشغالی بازگردند.

وی افزود: در مورد ترور ناجوانمردانه رهبران حزب الله، از شهادت دبیرکل سابق حزب، آقای عباس الموسوی و فرمانده شهید عماد مغنیه، بنیانگذار دستگاه نظامی در حزب الله  تا فرمانده فواد شکرو سایر رهبران و فرماندهان حزب الله، هیچ یک باعث تضعیف عزم مقاومت نشد. گفتنی است نزدیک به 40 سال جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی پاربرجاست.

این استاد جامعه شناسی سیاسی گفت: حزب الله امروز دیگر آن حزب کوچک نیست، بلکه علاوه بر توان نظامی گسترده، دارای عزم و اراده قوی نیز هست؛ نیروی هوایی بدون سرنشین، موشک و ... بخشی از توان نظامی حزب الله است و شهید ابراهیم عقیل در لبنان، سوریه و در نبرد طوفان الاقصی عنصر مهم و حیانی بود؛ او کسی بود که از بازگشت صهیونیست ها به مستعمرات خود در شمال جلوگیری کرد.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 1 مهر 1403 - 11:58:47