حمایت نظامی نیروهای مقاومت منطقه از فلسطین

شنبه 17 شهریور 1403 - 13:56:40
حمایت نظامی نیروهای مقاومت منطقه از فلسطین

از آغاز طوفان الاقصی تاکنون، نیروهای مقاومت حزب الله لبنان، عراق و یمن در حمایت از مردم مظلوم غزه عملیات‌های نظامی موشکی و پهپادی متعددی علیه رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، بیش از 40 هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. اما در کنار این مظلومیت، نیروهای مقاومت اسلامی منطقه، قوی‌تر از گذشته، در برابر رژیم صهوینیستی ایستاده‌اند.
نیروهای مقاومت در منطقه قادر هستند اهداف حیاتی و راهبردی در سرزمین‌های اشغالی را به آسانی هدف قرار دهند. 

حزب الله لبنان

حزب الله لبنان مهم‌ترین حامی مردم غزه در جهان عرب محسوب می‌شود. به گزارش رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه گذشته میلادی ۱۳۰۷ موشک از سوی مقاومت لبنان به اراضی اشغالی شلیک شده است که به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰ موشک می‌شود.
حزب الله تنها در یک روز طی 4 عملیات پهپادی، مرکز نظامی ‏«معیان باروخ» در شمال فلسطین اشغالی، پادگان «زبدین»، ساختمان استقرار نظامیان اسرائیلی در شهرک «المطله»، مراکز تجمع نظامیان صهیونیست در شهرک اشغالی «ابیریم» و مرکز نظامی "رویسة القرن" اسرائیل را هدف قرار داده است. 

مقاومت عراق

نیروهای الحشد الشعبی و کتائب حزب‌الله عراق نیز از آغاز طوفان الاقصی در حمایت از مردم فلسطین عملیات‌های گوناگونی را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند. مقاومت عراق پس از آغاز جنگ در غزه تاکنون 143 حمله به مواضع رژیم صهیونیستی داشته‌است.
برای مثال 12 آبان سال گذشته، مواضع رژیم صهیونیستی در دریاچه المیت در شرق فلسطین اشغالی و منطقه ام الرشاش در شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف این نیروها قرار گرفته‌است یا در جدیدترین عملیات، 14 شهریور بندر حیفا در سرزمین‌های اشغالی مورد هدف پهپادهای انتحاری بوده‌است. این حمایت‌های نظامی در کنار حمایت دو جریان سیاسی صدر و حکیم و مردم عراق از مقاومت فلسطین است.

انصارالله یمن

انصارالله یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت فلسطین در نوار غزه کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. برای مثال، کشتی  GROTON تاکنون دوبار مورد اصابت نیروهای یمن قرار گرفته‌است. به دنبال این حملات تاکنون 5 شرکت حمل و نقل دریایی بزرگ و بین المللی، استفاده از این مسیر را متوقف کرده‌اند. این امر در کنار ضربه‌های اقتصادی حاصل از جنگ می‌تواند بیش از پیش اقتصاد رژیم صهیونیستی را تضعیف کند زیرا استفاده از مسیر جایگزین برای رژیم صهیونیستی طولانی تر و پرهزینه تر است. 

نتیجه‌گیری

جمهوری اسلامی ایران از انقلاب اسلامی تاکنون، به اشکال گوناگون به احیای مسئله فلسطین و حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌است. راهپیمایی سالیانه در جمعه آخر ماه مبارک رمضان نمونه‌ای از این حمایت‌های طولانی است. با شکل‌گیری و تقویت نیروهای مقاومت در خاورمیانه به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه، منطقه استراتژیک خود را گسترش داده و در نتیجه حامیان جدیدی برای ملت فلسطین و جبهه گسترده تری را علیه رژیم صهیونیستی در منطقه شکل داده‌است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 17 شهریور 1403 - 13:36:48