حفظ امید ایجادشده در جامعه، وظیفه همه ارکان نظام است

شنبه 27 مرداد 1403 - 12:12:0
حفظ امید ایجادشده در جامعه، وظیفه همه ارکان نظام است

رئیس‌جمهور در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در خلال انتخابات و پس از آن برای قالب جامعه حتی کسانی که رای ندادند، فرصتی برای امید خلق شد. نگاه داشتن این امید و تثبیت آن وظیفه همه ارکان نظام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز شنبه مجلس شورای اسلامی در سخنانی در دفاع از وزرای پیشنهادی خود گفت: به دنبال سوگندی که یاد کردم، فرصتی است تا به شرایط خطیر و دشوار موجود نسبت به زندگی مردم آگاه شویم؛ امروز فرصتی برای شنیدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنها برای تحول و تغییر است.
وی ادامه داد: در خلال انتخابات و پس از آن برای قالب جامعه حتی کسانی که رای ندادند، فرصتی برای امید خلق شد. نگاه داشتن این امید و تثبیت آن وظیفه همه ارکان نظام است.
دکتر پزشکیان افزود: نارضایتی و اعتراض نسبت به بسیاری از تبعیض‌ها و نابرابری‌ها و محدودیت‌ها و ناکارآمدی‌ها در جامعه و انتظارات انباشته شده توقعات زیادی را برای گشایش در امور کشور به وجود آورده است.
وی ادامه داد: تأکید می‌کنم اقتصاد محور اصلی مسائل کشور است؛ اما تفکیک اقتصاد از سایر حوزه‌ها و تقلیل آن به مسائل متعارف اقتصادی خطای بزرگی است.
رئیس جمهور افزود: اصلاحات همزمان در روابط بین‌المللی و اصلاحات داخلی تنها راه خروج از شرایط فعلی است. این مهم میسر نمی‌شود جزبا نگاه یکپارچه به مسائل سیاسی داخلی و خارجی، نگاه یکپارچه و درک مشترک از مسائل امروز کشور که نیازمند همراهی و همدلی قوای سه‌گانه تحت رهبریت مقام معظم رهبری است.
وی گفت: اصل قضیه همان چیزی است که بارها تأکید کرده‌ایم؛ چشم‌انداز، سیاست‌های کلی، قانون برنامه و اجرای قانون اساس، برای اینکه انتخاب وزرا بر مبنای وفاق باشد به همه شخصیت‌ها اعلام کردیم افرادی که در مملکت وجود دارند که می‌توانند به ما کمک کنند معرفی کنید.
وی تاکید کرد: گروه‌هایی که تعیین کردیم بیش از 10 هزار پرونده را در حدود 10 هزار ساعت بررسی کرده‌اند، هیچ یک از این افراد را بر مبنای دید سیاسی انتخاب نکرده‌ایم، انتخاب این افراد بر اساس شعار وفاق و وحدت بوده است.
دکتر پزشکیان افزود: تیمی که به مجلس معرفی کردیم تیمی است که در تصور ما و بر اساس کار کارشناسی که در بضاعت ما بود، نمادی از وفاق و همبستگی است؛ از دولت شهید رئیسی، روحانی، احمدی‌نژاد و از مجموعه افرادی که برای این مملکت و انقلاب زحمت می‌کشیدند سعی کردیم در کنار هم قرار دهیم.
وی گفت: میثاق مشترک ما چشم‌انداز و قانون برنامه و سیاست‌های کلی بود. همه این افراد مصمم به اجرای این موارد هستند، شما به ما کمک کنید اجرای این وفاق را در آینده در تمام ساختارهای اداری ادامه دهیم، کاری کنید که صدای واحدی از ما در داخل و خارج از کشور شنیده شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 27 مرداد 1403 - 12:6:38