حمایت امریکا عامل بقای رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 24 مرداد 1403 - 16:0:0
حمایت امریکا عامل بقای رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی، پایگاه نظامی امریکا در خاورمیانه است و امریکا در کنار حمایت های دیپلماتیک، با ارسال تسلیحات و کمک های اقتصادی، حامی قوی رژیم صهیونیستی و عامل بقای آن در خاورمیانه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آمریکا بیش از هر کشور دیگری به رژیم جعلی صهیونیستی که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد، کمک کرده است. تعبیری که در روابط بین‌الملل از رابطه آمریکا و اسرائیل می‌شود رابطه ارگانیک است؛ یعنی اینها از هم جدا نیستند و درهم تنیده‌اند. برهم تنیدگی رژیم صهیونیستی با امریکا به آغاز و تشکیل آن به عنوان پدیده اسرائیل بازمی‌گردد. در حقیقت امریکا هزینه تشکیل رژیم صهیونیستی و بقای آن را می‌دهد تا پایگاه و پادگان خط مقدم خود در منطقه را شکل داده و حفظ کند.

حمایت های دیپلماسی
حمایت‌های راهبردی امریکا از رژیم صهیونیستی در تمام دولت‌های امریکایی وجود داشته است. هرچند واشنگتن تا همین اواخر، به دلیل ملاحظات بین‌المللی بی‌شمار، مراقب بود که خود را به عنوان یک میانجی بی‌طرف بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها معرفی کند اما در دو دولت ترامپ و بایدن و به خصوص پس از قتل عام غزه شاهد حمایت های صریح و گسترده تری هستیم.

برای نمونه رییس جمهور آمریکا، جو بایدن تاکنون چندین بار صراحتا گفته است که یک صهیونیست است. او با گذشت سه روز از عملیات طوفان الاقصی در ۱۸ مهر، در سخنرانی خود در کاخ سفید، برای چندمین بار همبستگی اش را با رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت: قلب ما از این اتفاق شکسته است اما عزم ما محکم و روشن است. همچنین وی در روزهای پایانی آذرماه، به مناسبت جشن «حانوکا» در حالی که میزبان یهودیان در کاخ سفید بود گفت: گرمی و ارتباطی که من با جامعه یهودی احساس می‌کنم، غیرقابل انکار است. ... کمک به اسرائیل تا زمانی که حماس سرنگون نشود ادامه خواهد داشت.

علاوه بر حمایت های لفظی رئیس جمهور امریکا از این رژیم غاصب، مجلس نمایندگان آمریکا نیز اخیرا لایحه ای را تصویب کرده است که بر اساس آن مقامات آمریکایی از ذکر آمار کشته شدگان فلسطینی که از سوی وزارت بهداشت غزه منتشر می‌شود منع شدند. این اقدام تلاش می‌کند هر گونه اشاره به تعداد فلسطینی‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ به شهادت رسیده‌اند، سانسور کند.

در خصوص قطعنامه های شورای امنیت نیز امریکا از سال ۱۹۴۵ در مجموع ۸۹ قطعنامه شورای امنیت را وتو کرده است که تا تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳، ۴۵ بار آن یعنی بیش از نیمی از آنها در مورد رژیم صهیونیستی است.

حمایت های نظامی
«ویلیام هارتونگ» نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در یادداشتی می نویسد: «زرادخانه اسرائیل و صنعت تسلیحات آن به طور عمده در آمریکا ساخته شده و توسط واشنگتن تأمین مالی می‌شود.» بر اساس گزارش اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا، رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۶ تا ۲۰۲۳، حدود ۲۱۶ میلیارد دلار کمک نظامی و ۸۱ میلیارد دلار کمک اقتصادی را از آمریکا دریافت کرده و مجموع این کمک‌ها به ۲۹۷ میلیارد دلار می‌رسد و احتمال افزایش یافتن این رقم به علت جنگ و جنایت رژیم در غزه و تغییر شرایط جغرافیای سیاسی منطقه وجود دارد.

در ماه‌های اخیر، به گزارش خبرگزاری رویترز، امریکا کشتی حامل 27 تن مواد منفجره به رژیم صهیونیستی ارسال کرد و به گزارش همین خبرگزاری، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در هفته اخیر با قرارداد فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار موافقت کرد. وزارت دفاع آمریکا این قرارداد فروش تسلیحات را شامل فروش جنگنده‌های اف ۱۵، موشک‌های میانبرد و ادوات نظامی سنگین مثل  نفربرهای زرهی و تانک دانست. در حقیقت آمریکا تجهیزاتی را که به‌طور مستقیم از سوی رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت استفاده می‌شود، تامین می‌کند. پیش از این نیز طبق گزارش «اداره پژوهش‌های کنگره» امریکا برای ایجاد سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» ۱۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک کرده بود.

نتیجه گیری

حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی را شامل می‌شود و در واقع هدف امریکا تلاش برای حفظ پایگاه امریکا در خاورمیانه، افزایش سود شرکت های تولید سلاح و بهره مندی از حمایت لابی های صهیونیستی برای دستیابی به قدرت است. این حمایت ها به نحوی است که حیات امریکا را به شکلی با حیات رژیم صهیونیستی پیوند می زند و خونی است که به موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی حیات می بخشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 مرداد 1403 - 14:49:10