هانی زاده : ایران حق دارد ترور هنیه را پاسخ دهد، آن هم پاسخ نظامی مناسب

دو شنبه 15 مرداد 1403 - 19:0:0

کارشناس ارشد مسائل منطقه با محکوم کردن ترور رئیس دفتر حماس در تهران گفت: برای نحوه پاسخگویی به جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در ترور شهید اسماعیل هنیه ،  هماهنگی در سطح بالا بین ایران و جبهه مقاومت درحال انجام است.

ویژه ‌- الکوثردکتر «حسن هانی زاده» ، نویسنده، تحلیلگر و دیپلمات سابق ایران  در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد:  ترور شهید مقاومت ، «اسماعیل هنیه» بدست  رژیم صهیونیستی ، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و حتی نقض حاکمیت کشور قطر است چرا که شهید هنیه با گذرنامه دیپلماتیک کشور قطر در ایران حضور داشت.
هانی زاده با تاکید براینکه  بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد ، ایران حق دارد به آن حمله و ترور پاسخ دهد، گفت: پاسخ نظامی مناسب  مستلزم مطالعه ، دانش، دقت و اتخاذ تصمیمات مهم است و  روش و محل پاسخگویی هم در زمان مناسب خواهد بود.
این دیپلمات سابق  ایرانی ادامه داد: هماهنگی زیادی بین ایران و جبهه‌های مختلف محور مقاومت برای پاسخگوی به جنایت رژیم اشغالگر در حال انجام است و این درحالیست که  گزارش‌ها حکایت از وخامت اوضاع صهیونیست‌ها، هجوم آنها به پناهگاه‌ها، تعطیلی کار و فعالیت کارخانه‌ها  در سرزمین های اشغالی دارد و آنها از بیم حمله ایران در رعب و وحشت بسر می برند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 15 مرداد 1403 - 13:7:8