برگزاری نشست «اندیشه عاشورایی در رویکرد مقاومت»

یک شنبه 7 مرداد 1403 - 18:0:0

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق میزبان مهمانان داخلی و خارجی در نشست «اندیشه عاشورایی در رویکرد مقاومت» می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» آمده است:  با حضور متخصصان و مهمانانی از سوریه و ایران، رایزن فرهنگی ایران در دمشق، پایتخت سوریه، میزبان نشست همفکری و تحلیلی با عنوان «اندیشه عاشورایی در رویکرد مقاومت» بود. این نشست در ایام عاشورا با هدف تمسک به اندیشه های والای حسینی در ظلم ستیزی برگزار شد.


سخنرانان بین‌المللی در این نشست به درس هایی که ازاین واقعه که در بستر تاریخ هنوز جاری است؛ مانند مقاومت و پایداری و سربلندی ملت‌های مقاومت اشاره کردند.

حاضران در این نشست با اشاره به ایام عشورا تا اربعین حسینی تاکید کردند که تمسک به اندیشه والای -امام حسین علیه السلام- باعث افزایش سربلندی محور مقاومت، ایستادگی آن در مقابل دشمنان می شود.

سخنرانان در این نشیت به جاودانگی واقعه عاشورا و بالا بودن پرچم حسینی در طول تاریخ اشاره کرده و گفتند: مقاومت با آن حضرت به یک مرجع فکری و یک رویکرد بین المللی مبارزه با ظلم و تسلیم نشدن در برابر ظالم تبدیل شده است. 

محور مقاومت به رویکرد اهل بیت علیهم السلام به طور عام و به مام حسین به طور خاص افتخار می کند و از الگوی امام حسین علیه السلام بسیار می آموزد: مانند آموزه هایی از «سیره پدر و تربیت و اخلاق پسر»، مکتب حسینی مدرسه ای است برای افزایش آگاهی و حمایت از مردم مظلوم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید. 


یک شنبه 7 مرداد 1403 - 10:5:57

برچسب :