اهمیت توافق «پکن»/ مقاومت حق مشروع مردم فلسطین

پنج شنبه 4 مرداد 1403 - 21:0:0
اهمیت توافق «پکن»/ مقاومت حق مشروع مردم فلسطین

ایمن شناعة معاون سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به اهمیت توافق گروه های فلسطینی در پکن اظهار کرد: بیانیه توافق «پکن» بر مشروعیت مقاومت و حق مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگر تایید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایمن شناعة معاون سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در لبنان در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: آشتی احزاب فلسطین، گامی در مسیر درست است. ما این مذاکرات پس از تجاوزات نزدیک به 10 ماهه به نوار غزه انجام دادیم؛ این در حالی است که حقوق بشر در فلسطین به طور کامل نقض شده است. و بیش از 40000 شهید در نوار غزه و بیش از 88000 مجروح، بعلاوه 10000 مفقود وجود دارد. در غزه تقریبا همه چیز ویران شده است.

وی افزود: این گام قابل توجهی است تا شاید بتواند شرایط دشوار مردم ما در فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری اندکی آسان کند، ما از ابتدا مشتاق بودیم که با برادران جنبش فتح و با جناح‌های فلسطینی به تفاهم برسیم. این توافق می تواند جلوی تقسیم فلسطین را بگیرد؛ و از دولت چین سپاسگزاریم که نقش میانجی گری را ایفا کرد.

وی گفت: با این توافقی که در پکن انجام شد، می توانیم حقانیت مقاومت و حق مردم فلسطین را برای مقابله با این اشغالگر، ایستادگی و بیرون راندن آن از سرزمین خود به همه اعلام و تأیید می کنیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 4 مرداد 1403 - 21:38:38