«طوفان الاقصی» چه بر سر ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی آورد؟

پنج شنبه 28 تیر 1403 - 16:0:0
«طوفان الاقصی» چه بر سر ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی آورد؟

بحران سیاسی در نتیجه اختلاف بین ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی در حال شدت یافتن است. این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، خواستار عذرخواهی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دلیل اظهارنظرش درباره ارتش شده است که این موضعگیری در نتیجه اختلاف بین ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که « هرتزی هالوی » رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، خواستار عذرخواهی نتانیاهو به دلیل آنچه که اظهارات خطرناک نخست وزیر این رژیم درباره ارتش عنوان کرده، شده است. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه‌ای اظهارات نتانیاهو را جدی خواند و خواستار عذرخواهی او شد.   

نتانیاهو پیش تر گفته بود که یکی از دلایل پیشرفت نکردن  در مذاکرات مبادله اسرا در ماه‌های اخیر، ناکافی بودن فشار نظامی ارتش علیه حماس بوده است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هالوی به خاطر اظهاراتش درباره ارتش این رژیم عذرخواهی نکرده است.

«بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ  رژیم صهیونیستی نیز از «بنیامین نتانیاهو»، بشدت انتقاد کرد و گفت: نتانیاهو می‌خواهد اسرای اسرائیل را آزاد کند اما نسبت به ریسک سیاسی نگران است. گانتس افزود که نتانیاهو خواهان نابودی اسرائیل است.

جنگ غزه  اختلافت بین سران رژیم صهیونیستی، و تشدید بحران سیاسی در تل آویو را آشکار کرده است. گفته های مقامات صهیونیست نشان می دهد که برخلاف ادعاهای آنها در مورد جنگ غزه ارتش رژیم صهیونیستی جز شکست و ناکامی مقابل گروههای مقاومت فلسطینی نتیجه ای دیگر نگرفته است. نتانیاهو، در ماههای اخیر همواره مدعی بود که جنگ تا نابودی حماس ادامه پیدا خواهد کرد ادعایی که محقق نشد و تحولات غزه برتری مقاومت مقابل ارتش رژیم صهیونیستی را به خوبی آشکار کرد.

مذاکرات آتش بس نیز در ماههای اخیر در شرایطی به بن بست رسیده است، که سران رژیم صهیونیستی به اختلاف نظر درمورد ادامه جنگ غزه اذعان کرده اند و به کارشکنی خود در روند مذاکرات ادامه می دهند. گروههای فلسطینی، آشکارا خواسته ای مشروع خود را مطرح کرده اند. بازگشت آوارگان، و خروج اشغالگران از غزه ازجمله شروط اساسی فلسطینی ها در مذاکرات آتش بس بوده  است. 

این در شرایطی است که بحران سیاسی در سرزمین های اشغالی، به شدت افزایش یافته است و دو گروه جنگ طلبان و صهیونیست های افراطی در کابینه نتانیاهو یکدیگر را به عنوان عامل ناکامی در جنگ غزه متهم می کنند. در مورد ادامه جنگ نیز بین این دو گروه اختلاف نظر وجود دارد.

تحولات ماههای اخیر پس از عملیات گروههای مبارز فلسطینی «طوفان الاقصی»، اوج  آمادگی میدانی مقاومت برای ایستادگی و مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی بود به گونه ای که صهیونیست ها کاملا غافلگیر شدند و با ادامه جنگ غزه توان رویارویی نیز ندارند. «ابوحمزه» سخنگوی گردان های قدس، تاکید کرده است: مقاومت  حضور میدانی کارامدی در نقاط مختلف غزه دارد.

بی اعتمادی بین نظامیان، و کابینه نتانیاهو تشدید فزاینده بحران سیاسی در سرزمین های اشغالی است. صهیونیست های افراطی و نتانیاهو بر سر مذاکرات آتش بس با حماس اختلاف نظر دارند و با تداوم شکست های ارتش رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت این اختلافات تشدید شده است. پیامد تحولات روزهای اخیر غزه بی ثباتی بیشتر در تل آویو و سقوط و فروپاشی کابینه نتانیاهو خواهد بود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 28 تیر 1403 - 14:10:20

دسته بندی :