قیام حسینی قیامی بر پایه فداکاری و ایثار ضد ظلم و جور

دو شنبه 25 تیر 1403 - 12:0:0
قیام حسینی قیامی بر پایه فداکاری و ایثار ضد ظلم و جور

دکتر زمان الکنانی پژوهشگر و استاد دانشگاه در برنامه «مفاهیم کربلائیه» از شبکه الکوثر با اشاره به ارکان قیام حسینی اظهار کرد آنچه سبب شد حرکت امام حسین علیه السلام در تاریخ جاودانه بماند؛ قیام ایشان ضد شلم و جور حکام بود. یکی دیگر از ارکان قیام او فداکاری و ایثار در راه حق و رسیدن به کمال است.

دکتر زمان الکنانی  پژوهشگر و استاد دانشگاه در برنامه «مفاهیم کربلائیه» از شبکه الکوثر گفت: مسأله امام حسین علیه السلام تقابل حق و باطل است، تمام حقیقت و حق طلبی در مقابل همه ظلم و اعمال شیطانی است.  پروژه فداکاری و قیام علیه بی عدالتی را کلید زده است. امام حسین علیه السلام همچنان راهنما و هادی ملت هاست.


وی تایید کرد: امام حسین علیه السلام یکی از حلقه های خیر و هدایت در جهان است. شهادت آن حضرت علیه السلام برای اقامه حق و عدل، و نابودی ظلم و طلب اصلاح بود. درست است که امام حسین علیه السلام در کربلا به شهادت رسید اما با خون پاک خود و خاندانش، پیروز بر شمشیر شد.

دکتر الکنانی ادامه داد: امام حسین علیه السلام در زمان خود نماینده رسول خدا و نماینده خلیفه خدا در زمین او بود. او امام آزادگان عالم است. او امام همگان است. هرکه را بخواهد می پذیرد و هرکه را نخواهد رد خواهد کرد.


 


دو شنبه 25 تیر 1403 - 17:2:26