رئیس جمهور : با وعده صادق سایه جنگ از کشور برداشته شد

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 9:16:58

رئیس جمهور اسلامی ایران تاکید کرد: امروز با وعده صادق سایه جنگ از کشور برداشته شد، برخلاف کسانی که فکر می‌کردند با موشک می‌توان معامله کرد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی با مردم  در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه اتفاقاتی افتاد که عملیات وعده صادق انجام شد، گفت: به ابعاد این عملیات باید در رسانه ملی، محافل عملی، سیاسی و پژوهشی پرداخته شود. وعده صادق احساس غرور ملی بود و از نقاط عطف اجماع‌ساز بود. اجماع مردم و صاحبان ادنیشه و تفکر با هر سلیقه‌ای بود و همه آن را ستودند.
وی افزود: پیشینه عملیات وعده صادق جنایات، نسل‌کشی، کودک‌کشی و جنایت علیه بشریت بود که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شد. در غزه هم تابلوی نورانیت، صبر و دلداگی به خدا را می‌توان مشاهده کرد و هم صفحه سیاه و ظلمانی است که نشان می‌دهد اوج بی‌رحمی، جنایت و نسل‌کشی است که در هفت ماه رخ داده که از نظر همه کارشناسان سیاسی و صاحب‌نظران پیروز میدان مرد مقاوم فلسطین و شسکت خورده میدان رژیم صهیونیستی و حامیانش است.
رئیس قوه مجریه بیان کرد: امروز که حماس با انعطاف آتش‌بس را می‌پذیرد رژیم صهیونیستی به جنایات ادامه می‌دهد و این ننگی بریا آنها است و حمایت از فلسطین فقط در دانشگاه‌ها نیست بلکه در همه جای دنیا آن می‌بینیم.
رئیسی در ادامه گفت: این استیصال رژیم صهیونیستی در زدن سفارت ایران برخلاف همه مقررات در دمشق مشهود است. مقام معظم رهبری فرمودند رژیم تنبیه می‌شود و این وعده به دست رزمندگان عزیز ما تحقق یافت.
وی افزود: وعده صادق جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی و جلوه زیبایی از همکاری میدان، دیپیلماسی و رسانه بود و ثابت کرد ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از کشور بردارد و گزینه نظامی را از روی میز حذف کند. باید با قوت ظاهر شد؛ ما اعلام کردیم با عقلانیت می‌تواند کار را پیش برد. ما عقلانیت انقلابی در برابر دیپلماسی التماسی داریم.
رئیسی اظهار کرد: پیام وعده صادق این است کسانی که در برابر ایران بایستند ما در برابر آنها می‌ایستیم و اگر دوست باشند ما هم دوست هستیم و هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکردیم. آنکه عهد شکنی و پیمان‌شکنی کرده آمریکا و اروپا بوده است.
وی ادامه داد: آژانس انرژی اتمی اعلام کرده بیش از ۱۵ بار اعلام کرده ایران انحرافی نداشته و فعالیتش صلح‌آمیز است، اما گوش شنوا وجود ندارد. آنجایی که مذاکره مشکل را حل می‌کند اگر لازم باشد موشک مشکل را حل می‌کند یعنی موشک جواب موشک.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 - 9:16:53