وحدت میان مسلمانان به معنای یکسان سازی منافع سیاسی جهان اسلام است

پنج شنبه 24 اسفند 1402 - 18:0:0
وحدت میان مسلمانان به معنای یکسان سازی منافع سیاسی جهان اسلام است

شیخ علاءالدین الزعتری استاد فقه تطبیقی ​​و اقتصاد اسلامی، در برنامه «الوجه الآخر» از سیمای الکوثر با اشاره به مفهوم وحدت بین مسلمانان و چگونگی اتحاد جهان اسلام اظهار کرد هدف از وحدت، وحدت منافع سیاسی مسلمانان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد فقه تطبیقی ​​و اقتصاد اسلامی دکتر شیخ علاء الدین الزعتری در برنامه «الوجه الآخر» از سیمای الکوثر گفت: بر اساس آیات 28 و 29 سوره

هُوَ ٱلَّذِيٓ أَرۡسَلَ رَسُولَهُۥ بِٱلۡهُدَىٰ وَدِينِ ٱلۡحَقِّ لِيُظۡهِرَهُۥ عَلَى ٱلدِّينِ كُلِّهِۦۚ وَكَفَىٰ بِٱللَّهِ شَهِيدٗا (28)

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ ۚ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ ۗ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا (29)

این وظیفه مسلمانان هر عصری از زمان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تا مسلمانان عصر حاضر است که بر مبنای مهربانی و مودت با یکدیگر متحد باشند. 

دکتر شیخ علا الدین الزعتری افزود: وحدت بین مسلمانان به این معنا نیست که وحدت عقیدتی، فکری، فقهی و اجتماعی وجود داشته باشد، بلکه مقصود این است که امت اسلامی بر سر یک هدف مشترک جمع شده و متحد شود. منظور مصلحت بالاتر است که می توان آن را مصلحت سیاسی ملت ها نامید.

شیخ الزعتری افزود: نمی توان از برادر مسلمانمان بخواهیم عقیده و اندیشه خود را رها کند و فکر و اندیشه اش را با ذهن و فکر من یکی کند و یا برعکس، این امر بر خلاف  سنت الهی است که خداوند متعال در قرآن کریم از آن یاد کرده است.

وَمِنۡ ءَايَٰتِهِۦ خَلۡقُ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ وَٱخۡتِلَٰفُ أَلۡسِنَتِكُمۡ وَأَلۡوَٰنِكُمۡۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَأٓيَٰتٖ لِّلۡعَٰلِمِينَ

این خود یکی از نشانه های خداوند است که مسلمانان در زبان و طرز فکر و سبک زندگی و غیر آن با هم متفاوت هستند. پس عنوان وحدت به معنای صحیح توحید است و وحدت به معنای از بین رفتن فکر جمعی و فردی نیست. بلکه در اوج این تنوع و تفاوت، وحدت حاصل شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 24 اسفند 1402 - 19:12:34

دسته بندی :
برچسب :