اظهارات تحریک آمیز نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا

یک شنبه 6 اسفند 1402 - 16:0:0
 اظهارات تحریک آمیز نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا

دکتر عبدالله احمد پژوهشگر در امور منطقه در برنامه «فلسطین الصمود» با اشاره به محور فیلادلفیا، یا نوار مرزی استراتژیک میان غزه و مصر اظهار کرد: هیچ یک از نهادهای بین المللی برای کشورهای جهان افدام مفیدی انجام نداده است.

دکتر عبدالله احمد، پژوهشگر سیاسی در برنامه «فلسطین الصمود» از سیمای الکوثر گفت: در دادگاه های بین المللی، خواه جنایی یا غیر جنایی یا شورای امنیت تاکنون برای هیپ یک از کشورهای مورد ظلم واقع شده، اقدام مفیدی انجام نداده اند و اقریبا بدون هیچ فایده ای هستند، زیرا همه این سازمان ها عملاً در دست همان گروهی هستند که از پشت بر بر همه چیز حکومت می کنند.  من فکر نمی کنم مذاکرات یا هر نوع اقدامی بتواند معادله ای را تغییر دهد.

وی افزود: مصر مهمترین بازیگر در حوادث فلسطین اشغالی است اما فشارهای بسیار زیادی بر مصر وارد می شود، به عنوان نمونه به حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر 40 میلیون دلار پیشنهاد دادند و بدهی های مصر تسویه شد اما در مقابل آن می بایست با طرح آوارگی و کوچ اجباری فلسطینی ها به سینا موافقت کند، البته مبارک این پروژه را نپذیرفت.

وی ادامه داد: در مورد فیلادلفیا نیز این امر صادق است؛ نتانیاهو در اثر فشارها و وسوسه ها با مصر شرط بندی می کند و بدین ترتیب محور مرزی فیلادلفیا را تحت کنترل خود میگیرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 6 اسفند 1402 - 20:8:29