گزارش برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

تاکید رئیس دستگاه دیپلماسی ایران بر ادامه حمایت از مقاومت

دو شنبه 23 بهمن 1402 - 11:6:11

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که با هدف حمایت از محور مقاومت و رایزنی برای تحولات فلسطین به برخی کشورهای منطقه سفر کرده است ، بعد از بیروت وارد دمشق شد.

ویژه ‌ -الکوثر :  حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در سفر به لبنان با  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله ، نبیه بری رئیس مجلس ، نجیب میقاتی رئیس دولت موقت و عبدالله بو حبیب وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان در بدو ورود به لبنان تاکید کرد که با گذشت چهار ماه از نسل‌کشی و حملات  وحشیانه صهیونیست‌ها  به غزه ، هم اکنون  شاهد هستیم که اشغالگران صهیونیست به هیچ یک از اهداف اعلام شده خود دست نیافته اند.
وی افزود: آنچه امروز شاهد آن هستیم اینکه به لطف خداوند متعال، رهبران مقاومت  در لبنان، فلسطین و منطقه با اتکاء به قدرت مقاومت  در عرصه  های میدانی  و سیاسی  ضد رژیم صهیونیستی پیروز بوده اند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد:  جمهوری اسلامی ایران به حمایت قاطع خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد و ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می دانیم.
امیرعبداللهیان همچنین با هیئتی از نمایندگان گروه های  فلسطینی شامل زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، اسامه حمدان ، از رهبران  جنبش حماس و جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی  فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. عبداللهیان در این دیدارها گفت که آمریکا از پیروزی رژیم صهیونیستی درجنگ غزه ناامید شده است.
وی همچنین بر اتحاد گروه های فلسطینی تاکید کرد و افزود:  نبرد طوفان  الاقصی به تمام جهان نشان داد ه است  که تا زمانی که اشغال گری متوقف نشود، ثباتی وجود نخواهد داشت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 23 بهمن 1402 - 11:6:4