تجاوزات آمریکا به عراق و سوریه و خطر گسترش درگیری ها در منطقه

دو شنبه 16 بهمن 1402 - 19:0:0

پس از گذشت چند روز از حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و تهدید آمریکا ضد ایران و محور مقاومت، واشنگتن اعلام کرد که حملات خود را درخاک سوریه و عراق آغاز کرده است و سرانجام عراق هدف موج اول حملات تلافی جویانه قرار گرفت.

ویژه - الکوثر :  گزارش برنامه «عراق الغد»  شبکه الکوثر حاکیست، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) در بیانیه ای اعلام کرد  نیروهای ایالات متحده حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به آن انجام دادند.
دراین بیانیه آمده است : نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از آمریکا پرواز کردند، هدف قرار دادند.
منابع محلی اعلام کردند تجاوزات آمریکا باعث شهادت و زخمی شدن ده ها نفر در عراق و سوریه شد و این موضوع  اشتباهی است که آمریکا بارها در منطقه مرتکب آن شده است .
این منابع تاکید کردند: آمریکایی ها معتقدند بمباران و حملات می تواند معادله میدانی را تغییر دهد اما آنها هیچ وقت درک نکردند  که چرا باوجود حضور 160 هزار نظامی آمریکایی و صرف هزینه های سنگین نتوانستند در عراق ماندگار شوند وعلیرغم تسلط کامل هوایی بر عراق،  این کشور را رها کردند.
به گفته ناظران،  امروز چند هزار نظامی آمریکایی درعراق و سوریه  حضور دارند اما تغییری در معادلات میدانی در این  دو کشور  رخ نخواهد داد و ارتش آمریکا به زودی مجبور می شود از سوریه هم خارج شود. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 16 بهمن 1402 - 11:42:5