کنعانی: گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند

دو شنبه 9 بهمن 1402 - 11:7:23
 کنعانی: گروه‌های مقاومت از  ایران دستور نمی‌گیرند

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی تاکید کرد ایران در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ناصر کنعانی در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی در اردن  گفت:  جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه جانبه آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملى عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایى و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروهها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.
کنعانی گفت:  تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.
سه نظامی آمریکا در حمله  پهپادی دیشب به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۳۴ پرسنل نظامی  زخمی شدند. گروه مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه یک شنبه به تعدادی از نقاط در سوریه و فلسطین اشغالی حمله کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 9 بهمن 1402 - 11:7:18