عجز سازمان ملل متحد در رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

چهار شنبه 4 بهمن 1402 - 12:0:0
عجز سازمان ملل متحد در رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت با اشاره به آپارتاید اسرائیل و جنایت های نتانیاهو در غزه اظهار کرد عجز این نهاد در رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل و پاسخگو کردن آن غیرقابل پذیرش است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان بامداد چهارشنبه چهارم بهمن ماه به وقت تهران در نشست شورای امنیت پیرامون «وضعیت خاورمیانه از جمله مسأله فلسطین» در نیویورک طی سخنانی گفت: همه ما امروز در شورای امنیت در شرایطی گردهم آمده‌ایم که رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل هیچ خط قرمزی را در نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری رعایت نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگرچه طبق ماده ۲۴ منشور سازمان ملل متحد، اعضای این سازمان «مسؤولیت اصلی» «اقدام سریع و مؤثر» برای «حفظ صلح و امنیت بین‌المللی» را به شورای امنیت واگذار کرده‌اند، اما عجز این نهاد در رسیدگی به جنایات رژیم اسرائیل و پاسخگو کردن آن غیرقابل پذیرش است.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که ایالات متحده آمریکا به‌ عنوان حامی و شریک اصلی رژیم اسرائیل در جنایات آن، مانع از انجام مؤثر وظایف ذاتی این نهاد در توقف نسل‌کشی آشکار یک ملت و برقراری آتش‌بس در نوار غزه شده است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، آمریکا بارها نگرانی شدید خود را از سرریز شدن تنش در منطقه ابراز کرده، اما با این حال همچنان به حمایت همه‌جانبه خود از ماشین جنگی رژیم اسرائیل ادامه می‌دهد.

وی عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا حتی حاکمیت یمن را زیر پا می‌گذارد و عملاً دامنه درگیری را گسترش می‌دهد، اقداماتی که باید مسؤولیت عواقب آن را بپذیرد.

وی افزود: ما معتقدیم که آینده فلسطین متعلق به همه فلسطینی‌هاست.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 4 بهمن 1402 - 17:58:5

دسته بندی :