استراتژی یمن در دریای سرخ؛ توقف حملات به غزه

پنج شنبه 28 دی 1402 - 16:0:0
 استراتژی یمن در دریای سرخ؛ توقف حملات به غزه

دکتر حسان الزین، نویسنده و پژوهشگر سیاسی درباره اقدامات شجاعانه ارتش یمن در دریای سرخ گفت: ارتش یمن شریان های حیاتی رژیم اشغالگر را قظع کرده و در دریای سرخ یک هدف روشن دارد: توقف تجاوز به غزه.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر حسان الزین، نویسنده و پژوهشگر سیاسی از بیروت در برنامه «فلسطین الصمود» دربارع اقدامات یمن اظهار کرد: در ابتدا باید بدانیم استراتژی یمن چیست و راهبرد آمریکا در دریای سرخ چیست، استراتژی یمن در دریای سرخ یک استراتژی روشن با اهداف مشخص است. اولین آن توقف تجاوز به غزه، و فلج کردن اقتصاد اسرائیل است، ارتش یمن برای راهبرد این هدف، کشتی‌های صهیونیست و یا کشتی های غیر صهیونیست که به سمت رژیم صهیونیستی در حرکتند را مورد هدف قرار می دهد.

وی افزود: راهبرد یمن یک راهبرد انتخابی، اقتصادی و روشن است که هدف آن فشار بر رژیم صهیونیستی با هدف توقف تجاوزات این رژیم به نوار غزه  است.

وی ادامه داد: یمن توانست بندر «ام الرشراش» را به شکل قابل توجه کنترل کند و در نتیجه  رشد اقتصادی رژیم اشغالگر را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

در مورد اهداف آمریکا در دریای سرخ، این اهداف برای جو بایدن انتخاباتی است، زیرا او می خواهد اعتبار خود را به لابی صهیونیستی ارائه کند. هدف دوم، نظامی شدن دریای سرخ است. و استراتژی فریب دادن یمنی ها به نبرد در دریای سرخ و تبدیل آن به منطقه ای ناامن از نظر اقتصادی است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 28 دی 1402 - 18:55:19

دسته بندی :