سید افقهی : هدف قرار دادن مقر تروریست ها در عراق و سوریه قانونی بود

چهار شنبه 27 دی 1402 - 21:0:0

یک کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران به مرکز تجمع تروریستها در شهر اربیل عراق و ادلب سوریه گفت: این اقدام سپاه قانونی بود .

ویژه ‌- الکوثر:  سید هادی سید افقهی، کارشناس و دیپلمات سابق ایرانی در گفتگو با برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر افزود: کاری که سپاه پاسداران انجام داد یک اقدام حقوقی و قانونی  و اقدام عالی امنیتی و سیاسی بود چرا که جمهوری اسلامی ایران در تلاش است از سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر منطقه جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: آمریکا با ایجاد شبکه عنکبوت تروریستی سعی دارد بر منطقه مسلط  شود  و حتی مستقیماً  درامور دولت ها  مداخله می کند.
سید افقهی گفت: در مساله ترور حاج ابو تقوی السعیدی از فرماندهان حشد الشعبی  آمریکا و رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی  حمایت لجستیکی، امنیتی و اطلاعاتی  داشتند. آمریکا و رژیم اشغالگر قدس همچنین از همه سازمان ها و گروههای تروریستی در منطقه مانند القاعده، داعش، احرار الشام و جبهه النصره حمایت می کنند.
دیپلمات سابق ایران ادامه داد: باید ضربه سختی به تروریست ها و حامیانشان وارد کرد و این آغاز راه است چراکه رهبر انقلاب نیز بر خشکاندن ریشه های پوسیده گروههای تروریستی در منطقه و حامیان آنها بارها تاکید کردند.
وی افزود: آنچه جمهوری اسلامی ایران در داخل «کردستان عراق» و در «ادلب» سوریه  انجام داد ، اقدامی قانونی و پیامی برای اطمینان بخشیدن به  مردم ایران بود که خون شهدای آنها هدر نرفته و قصاص عاملان شهادت دهها تن در عملیات های تروریستی کرمان و ترورهای محور مقاومت فراموش شدنی نیست.
این کارشناس در پایان به بیانات رهبر معظم انقلاب در گذشته اشاره وتاکید کرد : همانطور که امام خامنه ای فرمودند  دیگر دوران بزن در رو گذشته است .


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 27 دی 1402 - 11:48:27