پایان ذخایر کالاهای اساسی در پی ادامه جنگ سودان

شنبه 23 دی 1402 - 9:58:39
پایان ذخایر کالاهای اساسی در پی ادامه جنگ سودان

نگرانی سودانی‌ها از کمبود کالاهای اساسی در بازار و توقف تجارت با خارج از کشور به دلیل خطرات ناشی از گسترش جنگ به مناطق مختلف سودان که اکنون امنیت غذایی را تهدید می‌کند، افزایش یافته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العربی الجدید،  گزارش ها حاکیست تمایل کم کشاورزان  سودانی به تولید در نتیجه هجوم عناصر نیروهای واکنش سریع به انبارها و همچنین توقف فعالیت بازارها در استان کردفان شمالی و القضارف موجب کاهش ذخایر غذایی و کشاورزی در این کشور  شده است.
در همین رابطه، شهروندان سودانی نگراني خود را از پایان یافتن ذخاير كالاها در شهرها و انبارها به دنبال غارت وسيعي كه در بحبوحه بسته شدن راه‌هاي ارتباطي استان‌های مختلف انجام شده بود، ابراز كردند.
«محمد اسحاق»، تاجر سودانی در استان نیل سفید در این باره گفت: اگر جنگ یک ماه دیگر به همین منوال ادامه یابد، موجودی کالاهای ضروری کشور در خطر تمام شدن است. همه راه ها برای واردات و صادرات کالا بسته است.
وی تاکید کرد: حالت اضطراب و نگرانی در بین شهروندان و تجار حاکم شده ست زیرا بسیاری از کسبه به انبار کردن کالاهایی روی آورده‌اند که قیمت آنها به طور تصاعدی افزایش یافته و این کالاها شروع به محو شدن از فروشگاه‌ها و بازارها کرده است.
پس از تسلط نیروهای واکنش سریع بر ایالت الجزیره، تمامی کارخانه‌ها، مزارع و بازارها بسته شد و جاده سودان شرقی قطع شد و در نتیجه راه‌های تجاری بسته شده؛ امری که تداوم انتقال کالاهای اساسی که اغلب از استان‌های غربی و مرکزی می‌آیند را مورد تهدید قرار داده است.
از سوی دیگر صادرکنندگان سودانی می‌گویند به دلیل خطرات موجود در جاده منتهی به بنادر، ظهور باندهای سرقت مسلحانه و همچنین تحمیل عوارض سنگین بر کامیون‌داران و کمبود سوخت، صادرات متوقف شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 دی 1402 - 9:58:35

دسته بندی :