یدیعوت آحارنوت: قدرت حماس از بین نرفت و اسیران اسرائیلی هم بازنگشتند

دو شنبه 18 دی 1402 - 21:0:0
یدیعوت آحارنوت: قدرت حماس از بین نرفت و اسیران اسرائیلی هم بازنگشتند

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» تاکید کرد: اسرائیل در طول حمله زمینی علیه ساکنان غزه که از پایان ماه اکتبر گذشته آغاز شد، به اهداف خود دست نیافته است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «یدیعوت آحارنوت» در گزارشی با ادعای اینکه رژیم اشغالگر قدس روزانه به "دستاوردهای تاکیتکی" در نوار غزه دست یافته است، در عین حال اذعان کرد که تل آویو به اهداف تعیین شده درباره جنگ علیه نوار غزه از جمله از بین بردن قدرت و توانمندی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست دست نیافته است.
یدیعوت آحارونوت افزود:  ارتش رژیم صهیونیستی همچنین نتوانسته است به اهداف دیگری که در سطح سیاسی تعیین شده است از جمله ترور مقامات ارشد در فرماندهی نظامی جنبش حماس مانند محمد الضیف، مروان عیسی، یحیی السنوار و محمد السنوار دست یابد.
این روزنامه صهیونیستی نوشت که بر اساس برآوردهای تل آویو، این رهبران و فرماندهان جنبش حماس در مرکز نوار غزه یا در جنوب آن حضور دارند و بر این اساس، علاوه بر هفت تیپ ارتش رژیم صهیونیستی که در آنجا علیه سامانه دفاعی جنبش حماس حملات روزانه انجام می دهند، یگان های نخبه نیز بصورت گسترده و متمرکز عملیات انجام می دهند.
یدیعوت آحارنوت اشاره کرد که « هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که در این جنگ هیچ راه میان بُر و راه حل‌های جادویی وجود ندارد.
ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون به هلاکت ۱۷۷ نظامی خود از آغاز حمله زمینی و هلاکت بیش از ۵۱۱ نظامی خود از زمان عملیات طوفان الاقصی اذعان کرده است، این در حالی است که گزارش های صهیونیست ها در روزهای اخیر حاکیست که تعداد نظامیان معلول این رژیم که با معلولیت دائمی مواجه می شوند ممکن است تا پایان جنگ به ۲۰ هزار نفر برسد.
یدیعوت آحارنوت با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی باید در ارتش این رژیم باقی بمانند، نوشت که این آمار از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ و جنگ اول ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیه لبنان تاکنون مشاهده نشده است و این درحالی است که جنگ ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 18 دی 1402 - 12:12:15