سخنگوی وزارت خارجه: تاخیر در پروازهای حج عمره علت فنی دارد نه سیاسی

دو شنبه 18 دی 1402 - 12:4:13
سخنگوی وزارت خارجه: تاخیر در پروازهای حج عمره علت فنی دارد نه سیاسی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تاخیر در پروازهای حج عمره گفت: مقامات ذی‌ربط کشورمان، هم مسوولان وزارت راه و هم مسوولان سازمان حج و زیارت اطلاع رسانی مبسوط را انجام دادند. صرفا موضوع فنی است و هیچ دلیل سیاسی ندارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ناصر کنعانی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با یادآوری اینکه  توافق دو طرف بر اساس حج عمره شکل گرفته است ، افزود:  عربستان خودش را در این خصوص کاملا متعهد می‌داند و دستگاه‌های مرتبط کشورمان هم برای رفع این موضوع تلاش‌های خود را انجام می‌دهند و امیدواریم این مانع تکنیکی هم برطرف شود.
وی در خصوص اقدام تروریستی کرمان نیز  اظهارداشت: متاسفانه شاهد جنایتی هولناک و اقدام بزدلانه تروریستی در کرمان که زادگاه شهید سلیمانی است، بودیم . ده‌ها تن از شهروندان عزیز ما و تعدادی هم از شهروندان افغانستانی در این جنایت به شهادت رسیدند.
وی با تاکید بر اینکه یکبار دیگر این اقدام تروریستی را با قوی‌ترین عبارات محکوم و به روح شهدای این اقدام تروریستی درود می‌فرستم، یادآور شد: همچنین به خانواده‌های شهدای این حادثه نیز تسلیت عرض می‌کنم.
کنعانی با بیان اینکه این اقدام تروریستی موج گسترده‌ای از محکومیت‌های منطقه‌ای و بین المللی را در سطوح مختلف دولتی و غیردولتی به دنبال داشته و محکوم کنندگان با ملت ایران ابراز همدردی کردند، افزود:  لازم می‌دانم از همه کسانی که با ملت ایران همدردی کرده و این حادثه شوم را محکوم کردند، قدردانی کنم.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: تروریسم خطری فراگیر برای همه ملت‌ها و دولت‌ها است و آنهایی که تروریسم را برای اهداف شوم خود مورد استفاده قرار می‌دهند باید بدانند که مسئولیت اقدامات تروریستی این گروه‌ها متوجه آنها هم هست و باید پاسخگو باشند.
کنعانی در ادامه با بیان اینکه در خصوص فلسطین موضع ما روشن است، اضافه کرد: اما در ورای شعارهای برخی کشورهای غربی عمل متناقض دیده می‌شود و آنها باید از کمک تسلیحاتی و حمایت از این رژیم دست بردارند و امیدواریم که شورای امنیت سازمان ملل متحد هم بتواند به وظایف خود عمل کند.
وی در خصوص توقف جنگ‌ غزه گفت: ایران سنگین ترین تلاش دیپلماتیک را از ابتدای بحران سه ماه اخیر انجام داده و از تمام توان و ظرفیتی که در سطوح مختلف دارد استفاده کرده و از مذاکرات دو و چند جانبه و دیگر سازوکارهای بین المللی برای تحقق این مهم نیز استفاده می‌کنیم.
کنعانی افزود: توقف جنگ غزه خواست همه کشورهای جهان است و این را می‌توان از قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و اعتراضات گسترده خیابانی مردم سراسر جهان متوجه شد، اما متاسفانه آمریکا با اعمال نفوذ و استفاده از حق وتوی خود در شورای امنیت اجازه نمی‌دهد که این شورا به وظایف خود عمل کند.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 18 دی 1402 - 12:4:8