نیویورک تایمز گزارش داد:

رشد اسرائیل ستیزی در میان کارگران آمریکایی

یک شنبه 17 دی 1402 - 21:4:40
رشد اسرائیل ستیزی در میان کارگران آمریکایی

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از رشد احساسات ضداسرائیلی در میان نسل جدید کارگران در ایالات متحده آمریکا خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیویورک تایمز نوشت: با وجود چندین دهه حمایت اتحادیه‌های کارگری و اصناف مختلف آمریکا از سیاست‌های حمایتی ایالات متحده در قبال اسرائیل، تجمع کارگران آمریکایی روی پله‌های کتابخانه عمومی نیویورک برای حمایت از فلسطین این پیام را به همراه دارد که به تدریج قشرهای کارگری سیاست خود را تغییر می دهند.

براندون مانسیلا یکی از رهبران اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی آمریکا در جمع تظاهرکنندگان حامی فلسطین در نیویورک حاضر شد و خطاب به جمعیت از اتحادیه‌های صنفی بیشتری برای پیوستن به جمع آنها دعوت کرد.

در تجمع‌های کارگری علیه جنایات اسرائیل در نوار غزه که طی هفته‌های گذشته در شهرهای مختلف آمریکا برگزار شد، این پیام منعکس شده است که ظاهراً تغییری در جنبش کارگری آمریکا و روابطش با اسرائیل ایجاد شده است. رهبران اتحادیه‌های کارگری همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنند ولی کارگران خواستار حمایت نکردن از جنایات این رژیم هستند. در تظاهرات 21 دسامبر سال گذشته نزدیک به 350 هزار نفر از کارگران آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین تجمعاتی برگزار کردند.

نیویورک تایمز می افزاید: در دهه‌های قبل تقریباً همه اتحادیه‌های کارگری آمریکا حامی اسرائیل و اشغالگری آن بودند ولی به نظر می‌رسد نسل جدید کارگران آمریکایی خواستار توقف جنگ در فلسطین هستند.

رهبران کارگری آمریکا همچنان از جنگ اسرائیل علیه حماس حمایت کرده و بیانیه‌هایی نیز در حمایت از اسرائیل صادر کردند ولی تجمعات کارگران نشان می‌دهد این بیانیه‌ها بدون هماهنگی آنها صادر شده است.

این تغییر آنچنان فاحش است که استوارت آپلبام، رئیس کمیته کار یهودیان و رئیس اتحادیه خرده‌فروشان آمریکا می‌گوید: تغییری در جامعه رخ داده است، و این در جنبش کارگری منعکس شده است.

این گزارش می افزاید: از زمان آغاز بمباران اسراییل در نوار غزه، شکاف‌های عمیق‌تری در بین اعضای اتحادیه‌های کارگری در حمایت یا فقدان حمایت از اسرائیل ایجاد شده است. بعضی اتحادیه‌ها از اسرائیل حمایت کردند ولی تعداد قابل توجهی از کارگران نیز خواستار توقف جنگ هستند. بسیاری از رهبران اتحادیه‌ها در محکومیت جنایات اسرائیل استعفا کردند و بسیاری نیز خواستار تغییر سیاست اتحادیه‌های خود در حمایت از اسرائیل هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 17 دی 1402 - 21:3:40