برگزاری همایش بین‌المللی «شهید القدس» به همت آستان قدس رضوی

پنج شنبه 14 دی 1402 - 6:0:0
برگزاری همایش بین‌المللی «شهید القدس» به همت آستان قدس رضوی

همایش بین‌المللی «شهید القدس» با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای فاطمیون در محل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالکریم جاسم کریم، سرپرست کنسولگری جمهوری عراق در مشهد، در همایش بین‌المللی «شهید القدس» گفت: قصه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس خود یک انقلاب است که می‌تواند بیدارگر باشد. زندگی این دو شهید برای جوانان بسیار آموزنده است. این دو، اسوه اخلاق بودند و دوستی این دو شهید با یکدیگر می‌تواند درسی برای آیندگان و جوانان باشد. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای تیپ فاطمیون نیز در این مراسم گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، حاج قاسم سلیمانی یک فرد نبود؛ بلکه راه و منش او یک مکتب  انسان‌ساز و مدرسه درس آموزی برای همگان است. سالگرد شهادت او و ابو مهدی المهندس فرصتی مغتنم برای بازخوانی محورهای مکتب سلیمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد، مهم‌ترین مولفه مکتب سلیمانی را باور و اعتقاد قلبی او به اسلام ناب محمدی دانست و افزود: حاج قاسم شیعه اثنی عشری بود و به تمام معنا به اهل بیت(ع)  باور و علاقه داشت. بارها دیده شده بود که او در صحنه‌های عملیات به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شد. او در جبهه مقاومت علاوه بر حمایت از شیعیان از مظلومان دیگر ادیان همچون مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و اهل سنت حمایت می‌کرد. 

او از شهید سلیمانی به عنوان چهره ممتاز دشمن شناسی یاد کرد و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی به تمام معنا دشمن شناس و استکبار ستیز بود که همانند او چهره‌ای در جهان اسلام وجود ندارد. او به آرمان امام خمینی(ره) در دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین جامه عمل پوشاند و در این راه به شهادت رسید. حاج قاسم با وجود اینکه چهره محبوب آحاد مردم بود، فرمانده قهرمانی بود که تعامل  او با حاکمان دنیا بسیار تاثیرگذار بود  اما این امر او را از خادمی ملت بودن دور نکرد .


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 14 دی 1402 - 19:56:24

دسته بندی :