مهمترین عملیات نظامی در سوریه در سال 2023

پنج شنبه 7 دی 1402 - 19:0:0
مهمترین عملیات نظامی در سوریه در سال 2023

در سالی که گذشت، عملیات نظامی و دفاعی بسیاری در سوریه رخ داد. از آن جمله می توان به حملات موشکی اسرائیل، حملات موشکی جبهه النصره به غیرنظامیان، تحرکات مجدد داعش، حملات موشکی به مقرهای آمریکا و عملیات ترکیه علیه رهبران کرد در شمال سوریه اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، از گزارشگر الکوثر در سوریه در برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: به طور خلاصه، اسرائیل با 53 حملات موشکی در سال 2023 سوریه را بمباران کرد. بر اساس اطلاعات وزارت دفاع سوریه، سهم دمشق پایتخت این کشور با 20 حمله، بیشترین بوده است و پس از آن حلب با 9 حمله، حمص، قنیطره و درعا هر کدام با 5 حمله، طرطوس و حماه هر کدام 4 حمله و دیرالزور با یک حمله در ردیف بعدی قرار می گیرد.

گروه تروریستی جبهه النصره مردم استان های حماه و لاذقیه نزدیک به ادلب بارها وبارها مورد هجوم قرار داد. خشونت آمیزترین این حملات قتل عام دانشکده نظامی در حمص در 5 اکتبر علیه افسران دانشجو در مراسم فارغ التحصیلی آنها بود که طی آن هواپیماهای بدون سرنشین ده ها بمب بر روی محل رژه پرتاب کردند و 83 نفر از آنها را کشتند و ده ها نفر را مجروح کردند. این در حالی است که نیروی هوایی سوریه در پاسخ به حملات در شمال غرب این کشور، علیه جبهه النصره در ادلب ده ها عملیات نظامی انجام داد.

داعش در صحرای سوریه به تحرکات خود ادامه داد و به گروه‌های غیرنظامی و نظامی حمله کرد که خشونت‌آمیزترین آن در ماه اوت رخ داد و ده‌ها کشاورز را در ماه مارس نیز ربود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 7 دی 1402 - 19:52:40

دسته بندی :