لحظه به لحظه با هفتاد و ششمین روز عملیات طوفان الاقصی

پنج شنبه 30 آذر 1402 - 7:0:0
لحظه به لحظه با هفتاد و ششمین روز عملیات طوفان الاقصی

در هفتاد و ششمین روز در حالی که بمباران منازل مسکونی و مراکز درمانی در نوار غزه ساعتی متوقف نمی‌شود سخنگوی یونیسف وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که این جنگ، جنگ علیه کودکان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی جنگ در باریکه غزه وارد هفتاد و ششمین روز خود می شود که جنگنده‌های اشغالگران اسرائیل به حملات خشونت‌آمیز خود به مناطق مختلف باریکه ادامه می‌دهند و شمار زیادی از شهروندان را شهید و مجروح کردند، بسیاری نیز همچنان زیرآور هستند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه ۱۵ مهر (۷ اکتبر ۲۰۲۳) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسراییلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح رابه خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها با استفاده از بمب های ممنوعه را آغاز کرد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (۱۰ آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر تجاوزات و بمباران صهیونیست ها به نوار غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 30 آذر 1402 - 8:42:21