8میلیون کودک افغانستان درمعرض گرسنگی

دو شنبه 27 آذر 1402 - 11:5:59
8میلیون کودک افغانستان درمعرض گرسنگی

سازمان حفاظت از کودکان (Save the Children) در گزارشی تازه خود اعلام کرد تقریباً هشت میلیون کودک در افغانستان (از هر سه کودک یکی) در سال 2024 میلادی با بحرانی گرسنگی مواجه خواهند شد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  گزارش سازمان حفاظت از کودکان می افزارید: تعداد افرادی که در طول ماه‌های زمستان در افغانستان با بحران یا سطوح اضطراری گرسنگی مواجه می‌شوند، افزایش می‌یابد، هرچند که وضعیت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهبود یافته است.
بر اساس آمار سیستم جهانی نظارت بر گرسنگی، تخمین زده می‌شود که ۱۵.۸ میلیون نفر (بیش از یک سوم جمعیت افغانستان) تا قبل از سال ۲۰۲۴ با  بحران غذایی روبرو می شوند که تقریباً نیمی از آنها (۷.۸ میلیون) کودکان هستند.
دراین گزارش تصریح شده  است : این آمار منهای آمار کودکان مهاجری است که از پاکستان و ایران به افغانستان  باز می‌گردند.
بر اساس آمار حکومت طالبان، پس از آنکه پاکستان به مهاجران غیرقانونی مهلت تعیین کرد که تا اول نوامبر آن کشور را ترک کنند، ۴۶۰هزار مهاجر از پاکستان از ماه سپتامبر به این طرف به افغانستان برگشته اند و ۳۴۵هزار نفر دیگر نیز از ایران به افغانستان اجباری و داوطلبانه عودت کرده اند.
سازمان حفاظت از کودکان تاکید کرده است که افغانستان علاوه بر کمک‌های بشری، باید شاهد از سرگیری برنامه‌های نیازهای اساسی جامعه بین‌المللی برای حمایت از بهبود اقتصاد این کشور باشد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 27 آذر 1402 - 11:5:48

دسته بندی :