توقف کامل کشتی‌های تجاری در بندر ایلات توسط انصار الله یمن

یک شنبه 26 آذر 1402 - 13:0:0
توقف کامل کشتی‌های تجاری در بندر ایلات توسط انصار الله یمن

در برنامه «فلسطین الصمود» مطرح شد: کشتی‌های تجاری به مقصد بندر ایلات در فلسطین اشغالی توسط انصارالله یمن به طور کامل متوقف شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «فلسطین الصمود» به نقل از گزارش های اقتصادی بین المللی آمده است: با توقف کشتی های تجاری از سوی انصار الله یمن، کشتی هایی که به سمت فلسطین اشغالی می روند، باید مسیری به دور افریقا را طی کنند. این امر باعث می شود سفرها طولانی تر وهزینه بر تر شوند.

بر اساس این گزارش و تخمین‌های اعلام شده رژیم اشغالگر صهیونیستی نه تنها شاهد تأخیر در رسیدن محموله ها به بنادر است، بلکه افزایش قیمت‌ها بین 5 تا 10 درصد را نیز تجربه خواهد کرد.

این برآوردهای صورت گرفته در حالی است که اعلام شده است: بزرگترین شرکت کشتیرانی جهان، «مرسک»، در پی حملات نیروهای مسلح یمن، عبور کشتی های خود را از تنگه باب المندب، کانال سوئز و دریای سرخ به حالت تعلیق درآورد. 

بر اساس گزارش  نشریه یِ خبری «اسرائیل هیوم» این اقدام مرسک منجر به اقدام مشابهی از سوی سایر شرکت‌ها می‌شود که کل اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نگرانی های اقتصادی حاصل از جنگ غزه نتیجه لحظه نیست، در دو ماه گذشته یعنی از آغاز تجاوز به غزه، این احساس بیشتر شده است که محاصره خطرناکی علیه رژیم صهیونیستی اعمال می شود که نه تنها به حمل و نقل دریایی مربوط می شود، بلکه کل اقتصاد اسرائیل را تحت الشعاع قرار می دهد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 26 آذر 1402 - 18:55:46