ایران: انفعال جامعه بین‌المللی در مواجهه با بحران غزه غیرقابل قبول است

شنبه 18 آذر 1402 - 9:42:44
ایران: انفعال جامعه بین‌المللی در مواجهه با بحران غزه غیرقابل قبول است

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی گفت: آنچه بسیار ناراحت کننده، ناامید کننده و غیرقابل قبول است، انفعال جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل و بویژه شورای امنیت در مواجهه با بحران انسانی غزه است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شب گذشته به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: ما موقعیت‌هایی را که در آن نیازهای بشردوستانه جمعیت‌هایی که در محرومیت شدید به‌عنوان یک ابزار سیاسی یا ابزار نظامی گروگان گرفته می‌شوند، از جمله با اعمال انسداد برای گرسنگی دادن به غیرنظامیان، به شدت محکوم می‌کنیم. علاوه بر این، سازمان ملل متحد باید اطمینان دهد که تمام کمک‌های بشردوستانه باید بین تمام جمعیت‌های نیازمند به‌طور بی‌تفاوت و بدون هیچ گونه مداخله‌ای از سوی اهداکنندگان توزیع شود.
وی با بیان اینکه  بحران‌های بشردوستانه زیادی در سراسر جهان وجود دارد که توجه سریع ما را می‌طلبد، گفت: جامعه بین‌الملل با یکی از چالش‌های استثنایی و بزرگترین آزمون‌ها در تاریخ خود در مورد شرایط اضطراری مردم غزه  مواجه است.
وی تصریح کرد: نوار غزه در بدترین محاصره از سال 2007 قرار دارد و وضعیت بشردوستانه هر روز بدتر می‌شود، در حالی که به دلیل جنایات وحشیانه روزانه رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین، تعداد کشته‌ها در حال افزایش است.
ارشادی گفت: بیمارستان‌ها، مساجد، کلیساها، مدارس و دیگر زیرساخت‌های صرفا غیرنظامی مصون نمانده‌اند و صدها نفر در داخل این مکان‌ها به طرز وحشیانه‌ای سلاخی شده‌اند. 70 درصد قربانیان کودکان و زنان هستند. بسیاری از مردم آواره شده اند. بیش از 80 خبرنگار کشته شده اند. تقریباً 131 کارمند UNRWA دیگر در میان ما نیستند. اماکن UNRWA تحت حملات عمدی قرار دارند و افرادی که به داخل این اماکن پناه برده‌اند، بمباران می‌شوند.
سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  تاکید کرد:  آنچه بسیار ناراحت کننده، ناامید کننده و غیرقابل قبول است، انفعال جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل و بویژه شورای امنیت در مواجهه با بحران انسانی غزه است. مکث‌های بشردوستانه راه حلی برای وخامت اوضاع در غزه نیست. در چنین وضعیت وخیم، همدردی دیگر کافی نیست.
وی افزود: متأسفانه، به جای محکوم کردن وحشیگری رژیم اسرائیل در غزه، کشورهایی که طرفداران سرسخت مداخله بشردوستانه در سایر کشورها هستند، در حالی که سابقه هولناکی از مداخلات نظامی در کشورهایی از جمله افغانستان، عراق، سوریه و لیبی دارند، در عوض با ابراز حمایت خود از رژیم هم در کلام و هم با تهیه تسلیحات پیشرفته، رژیم را جسور می‌کنند.
معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران مجدداً خواستار توقف فوری تجاوز به غزه، توقف همه حمایت‌های نظامی از رژیم متجاوز و اشغالگر و اجرای توقف پایدار و بادوام خصومت‌ها است. همه عاملان جنایات علیه فلسطینیان، از جمله کسانی که به رژیم اسرائیل برای ارتکاب جنایات وحشیانه در فلسطین، به ویژه در غزه کمک می کنند، باید پاسخگو باشند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


شنبه 18 آذر 1402 - 9:42:38