تخریب روابط قاهره و تل‌آویو در پی کوچ اجباری فلسطینیان

جمعه 17 آذر 1402 - 8:30:0
تخریب روابط قاهره و تل‌آویو در پی کوچ اجباری فلسطینیان

پایگاه آکسیوس، نزدیک به منابع آمریکایی و صهیونیستی گزارش داده مصر به واشنگتن و تل‌آویو درباره کوچاندن ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی به پایگاه آکسیوس گفته‌اند مصر هشدار داد چنانچه آواره‌های فلسطینی در نتیجه عملیات‌های نظامی اسرائیل در جنوب غزه به سمت صحرای سینا فراری داده شوند این مسئله می‌تواند به «تخریب روابط» قاهره و تل‌آویو منجر شود.

روابط بین مصر و اسرائیل به ویژه میان نهادهای نظامی و اطلاعاتی دو طرف اهمیت زیادی در جنگ غزه به ویژه برای تبادل اسرا داشته است.

مصر از زمان شروع جنگ بارها درباره هر گونه طرح برای خارج کردن فلسطینی‌های غزه از مرز و گسیل داشتن آنها به سمت مصر هشدار داده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل، آنروا پنج روز پیش از این اعلام کرد ۱.۹ میلیون نفر از ساکنان غزه که ۸۵ درصد از کل جمعیت این باریکه را شامل می‌شود مجبور به کوچ اجباری داخلی شده‌اند.

جنگ در غزه همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت غزه شهادت دست‌کم ۱۷۷۰۰ فلسطینی را به همراه داشته است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» چاپ قدس اشغالی جمعه هفته گذشته در گزارشی از طرح اسرائیل و آمریکا برای انتقال ساکنان غزه به چهار کشور ترکیه، مصر، عراق و یمن در ازای مشوق‌های اقتصادی برای این کشورها خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود که طرح مذکور به اطلاع مقامات بلندپایه حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا رسیده و با موافقت ‌آن‌ها مواجه شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 17 آذر 1402 - 9:32:47

دسته بندی :