استقبال ایران از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در توقف جنگ غزه

پنج شنبه 16 آذر 1402 - 18:0:0
استقبال ایران از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد در توقف جنگ غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه از اقدام آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در استفاده از اختیارات خود تحت ماده 99 منشور ملل متحد جهت درخواست از شورای امنیت برای توقف حملات رژیم اسرائیل در غزه استقبال کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت؛ همانگونه که دبیرکل نیز در نامه خود تأکید کرده است، گستردگی حملات به غزه، کشتار غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان، تخریب اماکن غیرنظامی شامل بیمارستانها و کوچاندن اجباری بخش قابل توجهی از مردم غزه به سایر مناطق این باریکه، تهدیدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درخواست دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت برای متوقف ساختن حملات رژیم صهیونیستی و فراهم ساختن زمینه برای امدادرسانی فوری و کامل به مردم غزه را اقدامی کاملاً درست و در تطابق با وظایف و اختیارات قانونی دبیرکل دانست و افزود و چنین درخواستی از مسئولیتهای اخلاقی و انسانی وی در چنین شرایطی نیز بشمار می‌رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد، هرگونه مماشات، تعلل و انفعال شورای امنیت در این زمینه به منزله ترغیب و تشویق عملی نیروهای جنایتکار رژیم اشغالگر برای کشتار بیشتر مردم غزه، تخریب گسترده‌تر اماکن و اموال آنها و تشدید آوارگی و رنج و آلام بیش از دو میلیون فلسطینی ساکن در غزه بوده و معنی آن چیزی جز شراکت در این جنایات نیست.

وی افزود، جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع شورای امنیت در عمل به مسئولیتهای قانونی خود در توقف فوری و کامل حملات جنایتکاران اسرائیلی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری، تأکید می نماید که عباراتی مثل «توقف بشردوستانه» صرفاً بازی با کلمات بوده که فقط ارتکاب جنایات اشغالگران را به تأخیر می اندازد ولی متوقف نمی کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 17 آذر 1402 - 8:27:1

دسته بندی :