واکنش شاه اردن به طرح کوچ اجباری مردم غزه

چهار شنبه 15 آذر 1402 - 8:40:59
واکنش شاه اردن به طرح کوچ اجباری مردم غزه

پادشاه اردن درباره طرحهای رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا برای کوچاندن ساکنان غزه به خارج از این باریکه و تهی کردن آن از فلسطینیان واکنش نشان داد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «عبداالله دوم» پادشاه اردن مجددا درباره طرح خطرناک تل آویو علیه ساکنان غزه هشدار داد و افزود: دنیا باید هرگونه اقدام اسرائیل را برای فراهم آوردن زمینه کوچاندن اجباری داخل غزه که جنگ آن را ویران کرده و نیز خارج از غزه، به شدت محکوم کند.
پادشاه اردن همچنین به شدت درباره وخامت اوضاع  غزه به علت بمباران مداوم رژیم صهیونیستی هشدار داد.
اخیرا محافل صهیونیستی به تیرگی روابط میان رژیم اسراییل و اردن اذعان و اعلام کردند که این روابط به وضع خطرناکی رسیده و در آستانه قطع نهایی قرار دارد.
«اسمدار بری» تحلیلگر امور خاورمیانه رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد: صلح اسرائیل با اردن در معرض خطر بزرگ قرار دارد.
 یک دیپلمات غربی اخیرا  در گفت‌وگو با العربی الجدید گفت در خصوص طرح اسکان فلسطینی‌های نوار غزه اصلاحاتی ایجاد شده و دولت آمریکا در حال کار بر روی چشم اندازی است که در نهایت منجر به جذب یک میلیون و صد هزار نفر نفر از ساکنان نوار غزه در تعدادی از کشورهای عربی، در میان شهروندان آنها و خارجیانی که در آنجا کار می‌کنند، خواهد شد. به این ترتیب این فلسطینی‌ها در اردوگاه‌ها یا مناطق مشخصی اسکان داده نمی‌شوند.
این دیپلمات غربی ادعا کرد که شماری از کشورهای منطقه و خارج از آن، تمایل خود را برای بحث در مورد تصویب این طرح و تعیین تعداد قابل اسکان در اراضی خود ابراز کرده‌اند و حتی «برخی کشورها می توانند ۲۵۰۰۰۰ نفر از مردم غزه را در خود جای دهند».


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 آذر 1402 - 8:40:41