شصت‌ویکمین روز «طوفان الاقصی» ؛ نمایش جدید آمریکا

چهار شنبه 15 آذر 1402 - 8:15:30
 شصت‌ویکمین روز «طوفان الاقصی» ؛ نمایش جدید آمریکا

ادعای رسانه‌ای در مورد ضرب الاجل پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از سوی آمریکا، هماهنگی و تبادل نظر روزانه واشنگتن و تل‌آویو در مورد غزه، یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری از مهمترین تحولات بامدادی فلسطین اشغالی است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وب سایت آمریکایی المانیتور به نقل از منابع آگاه خود مدعی شد که دولت بایدن ابتدای سال میلادی آتی (24 روز دیگر) را پایان «عملیات نظامی گسترده» در غزه اعلام کرده است.
بر اساس این ادعا، واشنگتن بر این باور است که رژیم اسرائیل در حال دور شدن از اهداف حمله نظامی خود به غزه است.
شبکه «سی‌ان‌ان» آمریکا به به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال 2024 ادامه یابد.
همزمان با طرح ادعای برخی رسانه‌های آمریکا مبنی بر ضرب‌الاجل کاخ سفید به تل‌آویو برای اتمام حمله نظامی به غزه، ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه به منطقه جنین در کرانه باختری یورش گسترده برد و در نوار غزه نیز از زمین و آسمان حملات خود را شدت بخشید.
شبکه الشرق نیز امروز چهارشنبه گزارش داد که ده‌ها تانک و خودروی زرهی به همراه بولدوزرهای نظامی با پشتیبانی هوایی، پهپادها و هواپیماهای جنگی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را محاصره کرده اند.
ارتش اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در خان یونس به سمت جنوب تحت پوشش هوایی متشکل از حملات سنگین و کمربندهای آتش ادامه می‌دهد، در حالی که گروه‌های مقاومت همچنان به مقابله با تلاش‌های ارتش اشغالگر برای نفوذ به بسیاری از مناطق ادامه می‌دهند به طوریکه بسیاری از این مناطق شاهد درگیری‌های شدید است.
این کانال توضیح داد که خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی اشغالگران شهر را از ضلع شمالی، شرقی و غربی محاصره کردند، در حالی که ضلع جنوبی شهر و رفح همچنان باز هستند.
دراین حال، سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که توانسته علاوه بر انهدام خودروها و تجهیزات ارتش اسرائیلی، شماری از متجاوزان را در شمال و جنوب غزه زخمی کند.

 

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

تحصن اردنی‌ها در برابر سفارت آمریکا

شهروندان اردنی امشب در برابر سفارت آمریکا در شهر أمان تحصن کرده و خواستار توقف حمایت‌های این کشور از رژیم اسرائیل شدند.

حماس: اتهامات دولت بایدن را رد و تقبیح می‌کنیم

جنبش حماس اعلام کرد که اقدام رئیس جمهور آمریکا در پذیرش ادعاهای صهیونیست‌ها که می‌خواهد نیروهای ما را به ارتکاب تجاوز و خشونت جنسی در هفتم اکتبر متهم کند، تقبیح می‌کنیم. این ادعاها بی‌اساس و بیهوده بوده و دنباله روی از پروپاگاندای منحط صهیونیست‌هاست.

بازداشت 21 نفر از کادر درمان غزه

رژیم اسرائیل اعلام کرد که نظامیان رژیم اسرائیل 21 تن از کادر درمان و راننده های آمبولانس را بازداشت کرده است.

6 شهید در حمله به مرکز نوار غزه

شبکه الجزیره خبر داد که بمباران اردوگاه النصیرات، واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت 6 نفر و زخمی شدن چند تن دیگر شده است.

درگیری‌های شدید در طوباس

نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه علاوه بر جنین به طوباس نیز در کرانه باختری یورش بردند که در اینجا نیز با مبارزان فلسطینی وارد درگیری شدید شدند. بعد از ساعت‌ها درگیری بین نظامیان رژیم اسرائیل و مبارزان فلسطینی در شهرک طمون و اقع در طوباس، رسانه‌های فلسطینی از شهادت دو نفر و زخمی شدن سه تن دیگر خبر دادند. درگیری‌ها به گفته این رسانه‌ها شدید بود. «عبد الرحمن عماد بنی عوده» و شهید«معاذ الزهران» دو جوانی هستند که در یورش بامدادی صهیونیست‌ها به منطقه طوباس در کرانه باختری فلسطین به شهادت رسیدند.

بیانیه مشترک سعودی-قطری؛ تأکید بر حمایت از فلسطین و راهکار دودولتی

قطر و عربستان سعودی بعد از دیدار سران این دو کشور در دوحه بیانیه مشترکی منتشر کردند و طی آن، تمیم بن حمد و محمد بن سلمان اوضاع فلسطین را بررسی کرده و درباره فاجعه انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی کردند. آن دو همچنین بر ضرورت توقف حملات نظامی به اراضی فلسطین تأکید کرده و خواهان حمایت از غیرنظامیان بر اساس قوانین بین الملل شدند.
امیر قطر و ولیعهد سعودی ضمن حمایت از راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین، همچنین بر اهمیت فشارهای بین‌المللی بر اسرائیل به منظور متوقف کردن کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کردند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 15 آذر 1402 - 8:15:24