موضع قاطع مقاومت فلسطین برای گفتگو نکردن زیر آتش

سه شنبه 14 آذر 1402 - 18:9:43

مقاومت فلسطین شروط روشنی برای از سرگیری هرگونه مذاکره درباره آزادی گروگان های اسرائیلی مطرح و تاکید کرد زیر آتش مذاکره نمی کند و تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ادامه دارد، تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «فلسطین الصمود» آمده است: مقاومت فلسطین در غزه ضمن تاکید بر آمادگی خود برای نبرد با متجاوزان صهیونیستی خاطرنشان کرد جز برای متوقف کردن تجاوز و جنایات جنگی دشمن، مذاکره نخواهد کرد و مسئله اکنون فراتر از توافق برای مبادله اسرا است و به سرنوشت مسئله فلسطین در آینده گره خورده است.

مقاومت همچنین تاکید کرد برای هر سناریوی نظامی اسرائیل چه در جنگ زمینی یا هوایی آماده است و حاضر است اشغالگران را در برابر فقط یک گزینه یعنی بازگشت به مذاکره قرار دهد.

در برابر این موضع قاطع مقاومت، شاهد ناامیدی اسرائیل در عرصه های نظامی و سیاسی هستیم که در رسانه های این رژیم و اظهارات تحلیلگرانش بازتاب یافته است به طوری که این تحلیلگران بر حجم چالش هایی که این رژیم با گسترش تجاوز به جنوب غزه با آن مواجه است تاکید و در نتیجه بخش بودن آن تردید می کنند.

یک پژوهشگر بلندپایه در موسسه امنیت ملی اسرائیل گفت اسرائیل اکنون در برابر دو راهی است و به دشواری می تواند اهداف نظامی خود را تحقق بخشد و جان گروگان های اسرائیلی را به خطر می اندازد. وی افزود، ادامه دادن به عملیات نظامی احتمالا به شکست حماس منجر نخواهد شد و ممکن است دستاوردهای کنونی را نیز به خطر اندازد.

با از سرگیری حرکت ماشین کشتار رژیم صهیونیستی، رسانه های این رژیم به فقدان راهبرد اذعان می کنند به طوری که روزنامه یدیعوت آحارنوت با اشاره به حملات هوایی گسترده و کشنده ارتش اسرائیل که ویرانی گسترده ای به بار می آورد از اندک بودن نتایج این اقدام خبر داد.

یدیعوت آحارنوت افزود، اسرائیل کنترل شمال غزه یا شهر غزه را در اختیار ندارد بلکه صرفا بر بخشی از شمال غزه سیطره دارد و تا سیطره بر شبکه تونل ها فاصله زیادی دارد و دستیابی به اهدافش به خصوص ریشه کن کردن حماس و از بین بردن تهدیدات آن از نوار غزه، دور از دسترس به نظر می رسد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 14 آذر 1402 - 18:9:33