رایزنی رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و عراق

یک شنبه 12 آذر 1402 - 20:30:0
رایزنی رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح ایران و عراق

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق با مقامات این کشور از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور و وزیر دفاع دیدار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به گزارش روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر پاسدار محمد باقری در اولین سفر رسمی خود به کشور عراق در دیدار با ژنرال عبدالامیر یارالله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور با اشاره به مشترکات فراوان و روابط حسنه‌ی دو ملت ایران و عراق، گفت: ثبات و امنیت خوبی در عراق برقرار می‌باشد و این کشور در مسیر رشد و توسعه در حال حرکت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دوران جنگ با داعش را برگ زرینی در تاریخ دو کشور عنوان کرد و گفت: تنها کشوری که در مقابله با داعش به کمک عراق آمد، جمهوری اسلامی ایران بود و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میراثی گران‌بها برای مردم دو کشور می‌باشند.
رئیس ستاد ارتش عراق نیز ضمن ابراز قدردانی از جمهوری اسلامی بابت همکاری صادقانه در مبارزه با داعش و یاد شهید سلیمانی، آمادگی کامل نیروهای مسلح عراق را برای توسعه مبادلات نظامی، دفاعی، آموزشب و رزمایشهای مشترک و تبادل تجارب اعلام نمود.

سردار باقری در سفر سه روزه خود به عراق با رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، نخست وزیر ، مشاور امنیت ملی ، رئیس بسیج مردمی و برخی از فرماندهان عالی ارتش عراق دیدار خواهد کرد .


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «بله» کلیک کنید.

برای پیوستن به صفحه اختصاصی شبکه «الکوثر» در پیام رسان «روبینو» کلیک کنید.


یک شنبه 12 آذر 1402 - 17:55:22