پنجاه‌‌‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛ ادامه تجاوزات اشغالگران به جنین

چهار شنبه 8 آذر 1402 - 9:8:32
پنجاه‌‌‌وچهارمین روز «طوفان الاقصی» ؛  ادامه تجاوزات اشغالگران به جنین

 آتش‌بس چهار روزه که از صبح جمعه سوم آذر آغاز شده بود، با میانجیگری قطر و مصر و موافقت مقاومت و تل آویو برای دو روز دیگر تمدید و وارد ششمین روز خود شد. این درحالیست که تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری همچنان ادامه دارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با میانجیگری مصر و قطر سرانجام آتش‌بس چهار روزه که از جمعه سوم آذر(24 نوامبر) آغاز شده بود، برای دو روز دیگر تمدید شد و وارد ششمین روز خود شده است،‌این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان به نقل از منابع  مصری خبر دادند، توافق اصولی در رابطه با تمدید آتش بس برای دو روز دیگر صورت گرفته است.
 این کار با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا صورت گرفته و در حال حاضر مذاکره و چانه‌زنی بر سر شمار دیگری از زنان و کودکانی است که امکان آزادی آنها در این چارچوب وجود خواهد داشت.
طی  پنج روز گذشته مقاومت و رژیم اسرائیل چهار دور دست به تبادل اسرا زدند و طی این مدت روزانه 200 کامیون کمک وارد غزه شده است که بنا به گفته مقامات رسمی در این منطقه خیلی کم است.
رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه در پنجمین روز آتش بس موقت، 30 اسیر فلسطینی شامل 15 زن و 15 کودک را در چارچوب مرحله پنجم قرارداد مبادله اسیران آزاد کرد.مقاومت هم 10 اسیر شامل یک کودک و 9 زن که یکی از آنها اتریشی، دو نفر آرژانتینی و یک نفر فیلیپینی بودند را آزاد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که مبادله پنجمین گروه از اسرای فلسطینی و اسرائیلی در روز پنجم آتش‌بس موقت در غزه با موفقیت انجام شد.
اما خبر دیگر اینکه، تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین و اردوگاه آن در کرانه باختری همچنان ادامه دارد.
مدیر بیمارستان دولتی جنین گفت که نظامیان صهیونیست مانع انتقال مجروحان شده و ورودی این بیمارستان را مسدود کردند.
این در حالی است که رزمندگان مقاومت همچنان با بسته های انفجاری، نظامیان صهیونیست و خودروهای آنها را که به جنین حمله ور شده اند،‌هدف قرار می دهند.

سایر تحولات پنجاه‌‌‌ وچهارمین روز «طوفان الاقصی» به شرح ذیل است: 

یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر و بازداشت 5 جوان فلسطینی

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به اردوگاه عسکر در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند و طی آن پنج جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

تاکید گردان‌های الاقصی بر ادامه نبرد تمام عیار با ارتش رژیم صهیونیستی

گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در بیانیه ای اعلام کرد رزمندگان ما همچنان نظامیان رژیم اشغالگر را که به جنین و اردوگاه آن حمله کرده اند، هدف قرار می دهند تا محاصره این مناطق را درهم بشکنند.

 

 نقض آتش‌بس غزه از سوی قایق‌های جنگی رژیم اسرائیل

خبرنگار الجزیره گزارش داد که قایق‌های جنگی ارتش رژیم اسرائیل بامداد امروز چند گلوله به سمت ساحل خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه شلیک کردند. بر اساس آتش‌بس چهار روزه سوم آبان‌ماه، هرگونه تحرکات و حملات ارتش اسرائیل در جنوب نوار غزه  باید متوقف شود.

حمله بامدادی نظامیان صهیونیست به اریحا

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه از چندین محور به شهر اریحا در کرانه باختری یورش بردند.
از سوی دیگر دو فلسطینی در اطراف زندان عوفر واقع در بیتونیا در نزدیکی رام الله هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفته و زخمی شدند.

جهاد اسلامی: اسرائیل مجبور است با توجه به افزایش تلفات خود جنگ را پایان دهد

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفت: عملکرد مقاومت و ایستادگی مردم ما، سرنوشت نبرد را یکسره خواهد کرد.
وی تصریح کرد اسرائیل مجبور است در سایه افزایش خسارتها و تلفات خود به تجاوزات و جنگ افروزی خود پایان دهد. الهندی خاطر نشان کرد ما برای هر تشدید تجاوزات از سوی دشمن آماده هستیم، زیرا نمی توان از شر دشمن در امان بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 8 آذر 1402 - 9:8:23