غزه همچنان ایستاده است

سه شنبه 7 آذر 1402 - 9:39:14

در چهارمین روز آتش بس موقت درغزه، ساکنان این منطقه به بیرون آوردن پیکرهای شهدا از زیر آوار و سرکشی به منازل ویران شده خود ادامه دادند و به جهانیان ثابت کردند که غزه در برابر متجاوزان سر خم نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: غزه و ساکنان آن در چهار روز آتش بس فرصت پیدا کردند پیکرهای شهدا را از زیر آوار خارج کنند و به امور مجروحان رسیدگی کنند. همه خانواده ها در غزه شهید یا مجروح یا مفقود داده اند زیرا با ارتشی مواجه هستند که کاری جز حمله به مردم و کودکان و سالمندان بلد نیست. در حالی که غزه به ایستادگی افسانه ای خود در برابر اشغالگران ادامه می دهد، آتش بس اخیر گستردگی کشتار در این منطقه را نشان داد.

ساکنان غزه همچنان به کمک های بشردوستانه نیازمندند. کمبود آب و غذا و دارو و سوخت، زنگ خطر را درباره اوضاع نابسامان انسانی به صدا در آورده است. فلسطینی ها در میان آوار منازل خود به دنبال اشیایی می گردند که به آنان برای تحمل سختی ها، کمک کند. کمک های بشردوستانه نیز فقط بخش کوچکی از نیازهای گسترده فلسطینی ها را تامین می کند.

طی مدت آتش بس در غزه دهها نفر از اسرای فلسطینی در قدس و کرانه باختری آزاد شدند و هرچند اشغالگران برپایی جشن و شادمانی به مناسبت آزادی اسرا را ممنوع کرده اند ولی برخی خانواده ها به صورت خودجوش به شادمانی پرداختند. با این حال خانواده های فلسطینی عمدتا تصمیم گرفته اند به احترام غزه و خون شهدای غزه از برپایی جشن خودداری کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 آذر 1402 - 9:38:53