نقش ایران در حمایت از فلسطین و اتش بس غزه

شنبه 4 آذر 1402 - 13:0:0
نقش ایران در حمایت از فلسطین و اتش بس غزه

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان درباره برقراری آتش بس در غزه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول اعلام کرد که بی طرف نخواهد بود و تلاش دیپلماتیک بزرگی انجام داد و نقش این کشور حمایت از فلسطین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، « احمد عبدالهادی» در گفت و گو با برنامه «روز شما بخیر» شبکه «ال بی سی» لبنان در پاسخ به سوالی درباره نقش آفرینی طرف های بین المللی براری برقراری آتش بس غزه اظهار داشت: آتش‌بس و مذاکرات از طریق واسطه‌هایی از مصر، قطر و آمریکا انجام شد و جمهوری اسلامی ایران هم پیگیر این مسائل و از آن مطلع بود و از همان روز اول اعلام کرد که بی طرف نخواهد بود و تلاش دیپلماسی بزرگی انجام داد و نقش ایران حمایت از فلسطین است.

وی تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد آتش بس را تمدید کند، ما هم می‌خواهیم تا رنج مردم ما کم شود اما اگر دشمن بخواهد جنگ‌ را از سر بگیرد، ما هم آماده‌ایم و خسارات سنگینی به او تحمیل خواهیم کرد.

نماینده جنبش حماس در لبنان افزود: دشمن صهیونیستی از ابتدای حملات خود شعارهایی از جمله درهم شکستن و از بین بردن حماس را سر داده و امروز به طور غیرمستقیم در حال مذاکره با این جنبش مقاوم فلسطینی برای آتش بس است که در آن غیرنظامیان صهیونیست در ازای اسرای فلسطینی اعم از کودکان و زنان آزاد خواهند شد.

احمد عبدالهادی اظهار داشت: این شعارها به هیچ وجه مبتنی بر واقعیت میدانی نیست زیرا واقعیت های میدانی بیانگر خسارات مختلف وارده به دشمن صهیونیستی است.

وی درباره احتمال تمدید آتش بس گفت: در ابتدا آتش بس ۴ روزه است و همه کسانی که پیگیر ترتیب آن هستند از جمله میانجیگران و طرف آمریکایی، تاکید کرده اند که ممکن است تمدید شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 4 آذر 1402 - 17:9:33

دسته بندی :